Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uprzejmie proszę o wyjaśnienie, czy w świetle nowych przepisów zgoda dyrektora na pracę nauczyciela w innej placówce (o ile w macierzystej ma pełny etat) jest wymagana również wtedy, gdy ta inna szkoła jest społeczna lub prywatna? A jeśli ten nauczyciel pracuje tam na umowę zlecenie?
Zgodnie z art. 222 ust. 1 ustawy z 14.12.2016 r. wprowadzającej ustawę Prawo oświatowe, w okresie od dnia 1 września 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r. podjęcie lub kontynuowanie dodatkowego zatrudnienia na podstawie stosunku pracy w innej szkole przez nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć wymaga uzyskania pisemnej zgody dyrektora szkoły wskazanej jako podstawowe miejsce zatrudnienia.
Powyższy przepis nie ogranicza pracy w innych szkołach jedynie do szkół publicznych, dotyczy więc zatrudnienia we wszystkich szkołach. Nie dotyczy natomiast zatrudnienia na umowę zlecenie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o udzielenie informacji, jak przebiega procedura ograniczenia etatu nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie mianowania. Ze względu na organizację pracy placówki zaistnieje konieczność ograniczenia zatrudnienia u dwóch nauczycieli-psychologów:
•obecne zatrudnienie - 1 etat u każdego,
•docelowe - 1/2 etatu u każdego.
Staż pracy nauczycieli-psychologów to:
•w pierwszym przypadku: 32 lata, 11 miesięcy, 8 dni, w szkole 19 lat, 2 miesiące, 12 dni, możliwość przejścia na emeryturę - 28 .01.2026 r., ochrona przedemerytalna - od 28.01.2022 r.,
•w drugim przypadku: staż pracy 7 lat, 8 miesięcy, 24 dni, w szkole 1 rok, 9 miesięcy.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy zmienił się jednolity rzeczowy wykaz akt dla klas I i II stopnia podziału?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektorowi gimnazjum kończy się kadencja 31.08.2017 r. Czy dyrektor szkoły podstawowej, do której włącza się gimnazjum musi powierzyć mu stanowisko wicedyrektora na okres dwóch lat, do 31 sierpnia 2019 r?
- Czy nauczycielka, która nabyła prawo skorzystania ze świadczenia kompensacyjnego w 2018 roku mając 55 lat może przed przejściem na to świadczenie skorzystać z urlopu dla poratowania zdrowia i po tym okresie dopiero przejść na świadczenie kompensacyjne?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę: moja nauczycielka matematyki w dniu 15.02.2013 roku złożyła do mnie wniosek o udzielenie urlopu macierzyńskiego w terminie od dnia 09.02.2013 na okres 24 tygodni. Na co, zgodnie z prawem, wyraziłam zgodę. Urlop macierzyński kończy się 26.07.2013 r. Nauczycielka otrzymała po tym terminie 56 dni urlopu wypoczynkowego uzupełniającego, który kończy się 20 września. 21 września winna się więc wstawić do pracy. W dniu 29 lipca 2013 r. nauczycielka złożyła wniosek o udzielenie dodatkowego urlopu macierzyńskiego na okres 2 tygodni. Data widniejąca na wniosku to dzień 28.06.2013 r., jednak data wpływu do sekretariatu i rejestracja wniosku nastąpiła 29 lipca 2013 r. Pytanie: czy złożenie wniosku w ww. terminie, mimo iż na wniosku widnieje data 28.06.2013 r. spełnia warunki ustawy i muszę jej udzielić dodatkowego urlopu macierzyńskiego, czy też wniosek wpłynął po terminie i tym samym pracownica traci prawo do niego. Jest to dla mnie sprawa istotna, gdyż udzielenie jej urlopu wiąże się z dłuższym zastępstwem za nią innego nauczyciela. Wtedy moja nauczycielka wróciłaby do pracy dopiero 04.10.2013 r. Proszę o opinię prawną i ustosunkowanie się do kwestii prawnego udzielenia bądź nieudzielenia tej pracownicy przeze mnie dodatkowego urlopu macierzyńskiego. Wiem, że istotna kwestia w tej sprawie to termin złożenia/wpływu wniosku do pracodawcy.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe