Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W arkuszu ocen dla gimnazjum na pierwszej stronie jest punkt "Data i przyczyna opuszczenia szkoły". Zastanawiamy się nad tym, jaka data powinna się tam znaleźć w przypadku uczniów, którzy jak większość kończą w terminie naukę w gimnazjum w klasie III. Czy ma to być data zakończenia zajęć dydaktycznych, czy raczej data ukończenia roku szkolnego, czyli 31.08?
Uczniowie ci nie opuścili szkoły, ale ją ukończyli, w związku z tym powinny ich dotyczyć właściwe zapisy o ukończeniu gimnazjum.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie w z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (ze zm.)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do końca listopada szkoła gimnazja) ma dokonać zmian w Statucie dotyczących warunków realizacji projektów edukacyjnych, ale dla mnie zapis w rozporządzeniu jest zbyt ogólny - co należy rozumieć pod sformułowaniem "warunki"?
- Czy ocena pracy dyrektora, dokonana na podstawie złożonego wniosku w czerwcu 2018 r. do organu prowadzącego, będzie dokonana na podstawie starego rozporządzenia czy już na podstawie nowego obowiązującego od 1 września 2018? A jeśli będzie ta ocena dokonana na podstawie starego rozporządzenia to czy będzie respektowana do konkursu dyrektora w 2019 r. ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, proszę o ustosunkowanie się do następujących pytań:
1) W 1 klasie szkoły podstawowej dla 7- latków został wybrany podręcznik w dużej mierze powtarzający materiał przerabiany przez dzieci w przedszkolu - b.b.b. prosty - nie wprowadzający prawie nic nowego, w dodatku właściwie bez ćwiczeń utrwalających. Dla 6-latków w tym samym czasie wybrano podręcznik zdecydowanie trudniejszy, oferujące zadania o różnorakim stopniu trudności, wymagające od dziecka nie powtarzania poznanych treści, ale myślenia. 6-latki w listopadzie robiły to, co 7-latki będą robić w czerwcu. Ponieważ wychowawczyni nie zamierza wprowadzać dodatkowych ćwiczeń, tłumacząc się, że postępuje zgodnie z poradnikiem nauczyciela, rodzice 7 -latków chcą zmienić podręcznik przed 15 czerwca musi ukazać się nowy wykaz. Czy można na wniosek Rady Rodziców lub kilku rodziców dokonać takiej zmiany?
2) Czy szkoła mogła zawrzeć z wydawnictwem umowę grożącą w razie zmiany podręcznika w ciągu 3 lat sporymi karami pieniężnymi? Dodam, że mimo wspomnianej umowy, rodzice sami kupowali podręczniki po normalnej cenie - szkoła ich nie sprowadzała.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W ROZPORZĄDZENIU MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 5 marca 2013 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych w arkuszach ocen np: MEN-I/41b/2 znajduje się dodatkowa rubryka Informacja o indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym.
W związku tym mam pytanie. Jakie informacje należy w niej umieścić jeśli uczeń taki IPET posiada?
Natomiast w innych arkuszach ocen np: MEN-I/39b/2 jest rubryka przeznaczona na Informacje o indywidualnym programie lub toku nauki. Czy w tej rubryce również wpisujemy informacje o IPECIE?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Został przesunięty na 2014 rok obowiązek posłania 6-latka do szkoły. Moje pytanie brzmi - czy rodzic ma obowiązek zapisać na rok szkolny 2012/2013 dziecko 5-letnie(rocznik 2007) do oddziału przedszkolnego przy szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe