Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób dyrektor szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi powinien zorganizować zindywidualizowaną ścieżkę nauczania dla ucznia zerówki, jeżeli opinia z poradni nie daje szczegółowych wytycznych?
Na podstawie § 12 ust. 3 i 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1591) objęcie ucznia zindywidualizowaną ścieżką wymaga opinii publicznej poradni, z której wynika potrzeba objęcia ucznia pomocą w tej formie. Opinia ta musi wskazywać: 1) zakres, w jakim uczeń nie może brać udziału w zajęciach wychowania przedszkolnego lub zajęciach edukacyjnych wspólnie z oddziałem przedszkolnym lub szkolnym; 2) okres objęcia ucznia zindywidualizowaną ścieżką, nie dłuższy jednak niż rok szkolny; 3) działania, jakie powinny być podjęte w celu usunięcia barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola lub szkoły. Jeśli opinia tych elementów nie zawiera, rodzic powinien zwrócić się do poradni o jej uzupełnienie albo wydanie nowej opinii oraz może zawiadomić kuratora oświaty o wydaniu opinii sprzecznej z przepisami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak klasyfikować ucznia 3 klasy SP, który ma orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim, a 8 czerwca rodzic dostarczył orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym? Które zapisy stosować w sprawozdaniach?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramowym rozkładzie dnia w oddziale przedszkolnym na zajęcia dydaktyczne ma być 60 min czy można rozpisać 2 razy po 30 min?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W ciągu roku szkolnego z 3 uczniów niepełnosprawnych z klasy integracyjnej 2 przeszło na nauczanie indywidualne, ale część zajęć nadal realizuje z klasą. Czy to oznacza, że klasa utraciła status integracyjnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak obliczyć godziny karciane nauczycielowi, który zatrudniony jest na 15/30 w bibliotece i 4/18 jako nauczyciel historii.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna klasyfikowania ucznia w danej szkole, jeśli przechodzi przed samym zakończeniem I semestru ze szkoły publicznej do szkoły niepublicznej na prawach szkoły publicznej przy Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii? Czy dopuszczalne jest klasyfikowanie w poprzedniej szkole, jeśli przyjęcie następuje na kilka dni przed Radą Pedagogiczną w nowej szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe