Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób wpisać w arkuszu ocen oceny dla ucznia klasy 7, skoro jest tylko jedna strona wolna w arkuszu, i co z ocenami z klasy 8?
Do zakończenia nauki w klasie VIII obowiązują arkusze ocen uczniów założone na drukach wg dotychczasowych wzorów, tj. nr 53, 53a).Jeśli zabraknie stron do wpisywania wyników klasyfikacji rocznej w klasie VII i VIII, nie należy wypełniać ostatniej -ósmej strony dotyczącej ukończenia szkoły. Ostatnia strona przeznaczona jest na ostatnią klasyfikację roczną oraz klasyfikację końcową – dla uczniów kończących szkołę.Sądzimy jednak, że wkrótce ukażą się właściwe druki arkuszy i będą dostępne dla szkół.W związku z tym wg mojej opinii do arkusza należy dołączyć dodatkową kartkę o z numeracją stron będącą kontynuacją ostatniej strony i zmodyfikować ją dokonując poprawki poprzez skreślenie czerwonym kolorem długopisu stron dodatkowych (z nieaktualną numeracją) i wpisaniem strony z numeracją kontynuowaną. W wierszach należy dopisać brakujące przedmioty, złożyć czytelny podpis z datą wprowadzania poprawek. Na ostatniej oryginalnej stronie dopisać klauzulę o dołączeniu ilości stron o numerach: …….
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole był zatrudniony pedagog na cały etat. Oprócz tego był zatrudniony również terapeuta pedagogiczny, logopeda, psycholog. Wraz z obowiązkiem zatrudniania pedagoga specjalnego etat pedagoga został podzielony na część etatu pedagoga i pedagoga specjalnego, 8,25 i 13,75. Czy było to konieczne? W szkole jest ok. 140 uczniów oraz ok. 40 w oddziałach przedszkolnych (4,5 latków i w zerówce).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jako dyrektor szkoły jestem zobowiązana do wprowadzenia efektywnie funkcjonującego systemu kontroli zarządczej. W jaki sposób skonstruować taki skuteczny system kontroli zarządczej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy protokół z egzaminu semestralnego można sporządzić jako jeden zbiorowy dla wszystkich słuchaczy z danego przedmiotu, zamiast oddzielnie dla każdego słuchacza?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Wymagania dotyczące osoby prowadzącej szkolenia bhp
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo dokonać wpisów w dzienniku - 1 września - rozpoczęcie roku szkolnego i na zakończenie roku szkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe