Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jednej klasie jest uczeń z orzeczeniem, który wybrane przedmioty realizuje w grupie do 5 osób. Kilka dni temu rodzic innego ucznia z tej samej klasy dostarczył opinię w sprawie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia. Czy mogę połączyć zajęcia tych dwóch uczniów (z j. polskiego, matematyki, j angielskiego)?
Zgodnie z § 6 ust. 2 pkt 7 i § 12 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1280 z późn. zm.) w szkole, z wyjątkiem szkoły dla dorosłych, branżowej szkoły II stopnia prowadzącej kształcenie w formie stacjonarnej lub zaocznej i szkoły policealnej prowadzącej kształcenie w formie stacjonarnej lub zaocznej, pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia.
Zindywidualizowana ścieżka kształcenia jest organizowana dla uczniów, którzy mogą uczęszczać do szkoły, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające w szczególności ze stanu zdrowia nie mogą realizować wszystkich zajęć edukacyjnych wspólnie z oddziałem szkolnym i wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Zindywidualizowana ścieżka obejmuje wszystkie zajęcia edukacyjne, które są realizowane:
1) wspólnie z oddziałem szkolnym oraz
2) indywidualnie z uczniem.
Uczeń objęty zindywidualizowaną ścieżką realizuje w danej szkole program nauczania, z dostosowaniem metod i form ich realizacji do jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w szczególności potrzeb wynikających ze stanu zdrowia.
Dyrektor szkoły na wniosek rodziców ucznia ustala tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych realizowanych indywidualnie z uczniem.
Z uwagi na powyższe nie można połączyć zajęć dwóch uczniów wymienionych w pytaniu (z j. polskiego, matematyki, j angielskiego).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziecko (urodzone w 2018 r.) uczęszczało do przedszkola od listopada 2022 r., rodzice złożyli kartę kontynuowania edukacji przedszkolnej w roku szkolny 2023/2024. Rodzic dziecka jest artystą cyrkowym i nie ma stałego miejsca pracy, dziecko przemieszcza się wraz z rodzicem. W konsekwencji czego dziecko nie uczęszczałoby do przedszkola przez ok 7 miesięcy. Czy przedszkole ma prawo skreślić dziecko z listy uczniów, czy rodzic powinien złożyć wniosek o zawieszenie przedszkola na te kilka miesięcy. Jak to prawnie uregulować?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co zrobić w sytuacji kiedy uczeń wynika z opinii, że powinien być objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną. We wrześniu rodzic akceptuje zaproponowane formy pomocy, a uczeń za zgodą rodzica nie uczestniczy w proponowanych zajęciach: korekcyjno-komenasacyjnych czy dydaktyzno-wyrównawczych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaką informację należy umieścić w IPET, aby wynikało z niego, że ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka, występuje brak możliwości realizacji przygotowania do posługiwania się językiem obcym?
Czy taki zapis jest wystarczający, aby dziecko nie miało obowiązku realizacji przygotowania do posługiwania się językiem obcym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor w placówce niepublicznej może przeprowadzić na terenie zakładu pracy badanie pracowników na trzeźwość alkomatem czy poprosić o to pana z Policji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy na terenach szkolnych mogą byś wynajmowanie powierzchnie pod reklamę firm zewnętrznych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe