Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W klasie I mamy ucznia z rozpoznanym autyzmem atypowym. Czy można dla niego przydzielić nauczyciela współorganizującego kształcenie (par. 7.2 pkt 1 rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia...), czy też tylko i wyłącznie asystenta nauczyciela (par. 7.2 pkt 2). Wizytator odrzucił pierwszą opcję, natomiast organ prowadzący nie miał nic przeciwko temu.
Wspomniany przepis prawny nakłada na dyrektora obowiązek zatrudnienia jednej z trzech wymienionych w pkt 1-3 osób. Tu nie trzeba ani zgody organu prowadzącego ani wizytatora. Decyzję, w tej sprawie podejmuje wyłącznie dyrektor szkoły – na podstawie zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia dokonanej przez ZESPÓŁ opracowujący dla niego IPET. Każda z osób możliwych do zatrudnienia ma inne obowiązki oraz inny zakres zadań, co dokładnie opisane jest w par 7. pkt 7 – 9. Dlatego właśnie należy dokonać wnikliwej analizy, czyje wsparcie jest najbardziej potrzebne w realizacji kształcenia specjalnego zorganizowanego dla tego konkretnego ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie: jaki poziom nauczania języka obcego - III.0 czy III.1 wpisać do arkusza ocen uczniowi, który uczy się w gimnazjum języka niemieckiego od początku (nie uczył się go w szkole podstawowej i nie ma na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oceny z tego przedmiotu) , natomiast teraz w gimnazjum, po samodzielnym wyrównaniu zaległości jest w grupie, która kontynuuje naukę j. niemieckiego - III.1?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy terapeuta (inny niż terapeuta pedagogiczny prowadzący zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) np. terapeuta żywienia, terapeuta wzroku czy hipoterapeuta, terapeuta SI pracujący z dzieckiem objętym kształceniem specjalnym musi posiadać wykształcenie pedagogiczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy plan rozwoju i koncepcja pracy szkoły to jest to samo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam do Państwa bardzo pilne pytanie. Właśnie dowiedzieliśmy się, że jutro (podczas zaplanowanego wcześniej - na życzenie Pana Burmistrza) zostanie nam podana informacja o tym, że nasza szkoła (podstawowa) ma zostać połączona z dniem 1 stycznia 2017 roku w zespół z gimnazjum mieszczącym się w tym samym budynku. Gimnazjum jest szkołą z oddziałami sportowymi, natomiast my nie mamy tego członu w swojej nazwie. Nasza rada pedagogiczna nie godzi się na takie połączenie. Stąd moje pytanie: Czy w przypadku braku zgody rady pedagogicznej, w trakcie roku szkolnego organ prowadzący ma prawo dokonać takiego przekształcenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinny być przydzielone godziny nauczania indywidualnego dla ucznia klasy II szkoły podstawowej z podziałem na poszczególne edukacje? W jakich zajęciach powinien uczeń uczestniczyć indywidualnie, a w jakich z klasą? Czy może realizować tylko 8 godzin, czy więcej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe