Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W klasie I na zajęciach artystycznych uczniowie realizowali tematykę związaną z teatrem na podstawie programu autorskiego,czy w II klasie mogą to być zajęcia plastyczne realizowane przez innego nauczyciela?
Przepisy rozporządzenia nie zabraniają takich rozwiązań. Dyrektor jednak jest odpowiedzialny za realizację podstaw programowych, dlatego sugeruję dokonanie szczegółowej analizy podstaw oraz programów nauczania z zakresu zajęć artystycznych – i następnie podjęcie decyzji.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jakim rozporządzeniu można znaleźć aktualne ramowe plany nauczania dla Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych (forma zaoczna)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje zapytanie dotyczy druku orzeczenia do kształcenia specjalnego oraz określenia wsparcia ze strony dodatkowo zatrudnionej kadry. Zapis w pkt. 1 brzmi: "1) (należy określić zalecane warunki i formy wsparcia umożliwiające realizację indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka lub ucznia [...], oraz jeżeli zachodzi potrzeba indywidualnego wsparcia dziecka lub ucznia ze strony dodatkowo zatrudnionej kadry – zakres tego wsparcia, wraz z uzasadnieniem)".
Moje zapytanie dotyczy ściśle dodatkowo zatrudnionej kadry. Co ustawodawca miał na myśli pisząc o ZAKRESIE wsparcia? Czy chodzi tutaj o zakres obowiązków zatrudnianej osoby? Czy poradnia powinna wskazać co taka osoba ma z dzieckiem robić w szkole? Jak rozumieć ten zapis? Wydaje się, iż o doborze konkretnego specjalisty decyduje sam dyrektor szkoły po uwzględnieniu zapisów w orzeczeniu. Uprzejmie proszę o wyjaśnienie zawiłości.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie. Proszę odpowiedzieć mi na pytanie: czy dyrektor szkoły planując doskonalenie zawodowe nauczycieli i zbierając od nich potrzeby szkoleń, musi te potrzeby w formie papierowej przechowywać przez kilka lat? Jeżeli tak to przez ile ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, proszę o wskazanie przepisów prawa oświatowego na temat utworzenia klas przyspasabiających do zawodu w gimnazjum, czy istnieje też taka możliwość w Gimnazjum dla Dorosłych? Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko 3-letnie otrzymało opinię o WWR. Jego mama chce, aby była realizowana w przedszkolu niepublicznym, do którego dziewczynka uczęszcza. W zaleceniach jest m.in. SI, w skład zespołu dyrektor ma możliwość powołania: oligofrenopedagoga, terapeuty, pedagoga (w jednej osobie), logopedy, psychologa. Nie jest niestety w stanie zapewnić SI - czy można realizować np. zajęcia terapeutyczne wykorzystujące elementy SI? Poza tym z kwoty dofinansowania za WWR ciężko jest dziecku zapewnić zajęcia SI.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe