Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W kwietniu 2013r. uczeń klasy III naszej szkoły uległ poważnemu wypadkowi samochodowemu. Z końcem roku szkolnego został klasyfikowany i promowany do klasy IV. Uczeń do dnia dzisiejszego przebywa w Klinice Budzik. Pod koniec września rodzic dostarczył zaświadczenie z kliniki, że syn jest ich pacjentem. Dopiero 16.12.2013r. otrzymaliśmy informację ze szkoły specjalnej w W-ie, że uczeń spełnia tam obowiązek szkolny i jest objęty indywidualnymi zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi w roku szkolnym 2013/2014. W związku z tym, czy mamy klasyfikować ucznia za pierwsze półrocze (taką informację uzyskałam z kuratorium) z adnotacją, że spełnia obowiązek w innej szkole, czy należy skreślić go z listy uczniów klasy IV (do momentu, gdy ponownie będzie mógł uczęszczać do naszej szkoły? Czy też należy dalej traktować go jako naszego ucznia, usprawiedliwiać nieobecności. Co wtedy będzie na koniec roku szkolnego?
Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze organizuje się dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim, posiadających orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Zgodnie z § 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz. U. z 2013 r. , poz. 529) udział w ww. zajęciach dzieci objętych obowiązkiem szkolnym uznaje się za spełnianie tego obowiązku, zgodnie z art. 16 ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) Zatem uzyskanie informacji o realizacji obowiązku szkolnego przez dziecko w szkole specjalnej upoważnia dyrektora szkoły, do której uczeń dotychczas uczęszczał, do skreślenia z listy uczniów. Klasyfikacji śródrocznej dokona szkoła, w której dziecko jest wpisane na listę uczniów.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Skierowanie na badania lekarskie dla nauczyciela wychowania przedszkolnego - jakie warunki szkodliwe należy uwzględnić?
Czy jest ustalony wzór takiego skierowania?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka przedszkola brała udział z dziećmi w występach artystycznych podczas pikniku organizowanego na rzecz osób niepełnosprawnych. Występy dzieci miały miejsce w Parku Miejskim, odbywały się w niedzielę i trwały 30 minut. Rodzice przyprowadzali dzieci do parku 20 minut przed występem i odbierali je od nauczycielki zaraz po występie. Chciałam zapytać czy powinnam nauczycielce oddać inny dzień za niedzielę w którą musiała przyjść do pracy czy tylko oddać tyle godzin ile była faktycznie w pracy w niedzielę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę odpowiedzieć na pytanie dotyczące przerwy świątecznej. We wrześniu br. rada pedagogiczna, rada rodziców i samorząd uczniowski zgodzili się oraz organ prowadzący zezwolił na odrabianie zajęć za dzień 2 i 5 stycznia 2015 r. i to wykonaliśmy. Zgodnie z rozp. w sprawie organizacji roku szkolnego z dnia 18.04.2002 r.parag.3.1 zimowa przerwa świąteczna trwa od 23 grudnia lub od 22 grudnia, gdy wypada ten dzień w poniedziałek i jesteśmy szkołą z 5-dniowym systemem zajęć co w rozporządzeniu cyt. wyżej parag. 5pkt.3 stanowi, że "szkoły mogą organizować zajęcia w dni wolne od zajęć ",- czyli nie muszą. Proszę odpowiedzieć na pytanie czy dzień 22 grudnia 2014 r. też należy odpracować, żeby wreszcie zasłużenie odpocząć w czasie przerwy świątecznej. Nigdzie nie jest zapisane, że nauczyciele w czasie przerwy świątecznej mają być w szkole i do dyspozycji dyrektora, a zatem proszę o pilne wyjaśnienie. Pozdrawiam serdecznie- dyrektor zespołu szkół. Pragnę dodać,że nauczyciele, rodzice, uczniowie, dyrekcja planujemy zgodnie z rozporządzeniem do 30 września br. co roku i mamy pewne sprawy zaplanowane. Czy ciągle mamy pracować pogrążeni w chaosie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W zespole placówek funkcjonują dwie rady pedagogiczne. Istnieje potrzeba uchylenia Statutu Zespołu Placówek i wprowadzenia nowego. Kto podejmuje uchwałę w sprawie zarówno uchylenia statutu jak i wprowadzenia nowego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę na forum rady pedagogicznej udzielić nauczycielowi upomnienia ustnego, a w razie potrzeby i pisemnego za: podważanie kompetencji innych nauczycieli, nastawianie rodziców przeciwko szkole lub innym nauczycielom, nie wypełnianie swoich obowiązków (jako nauczyciel biblioteki, świetlicy, zajęć rewalidacji). Rozmowy indywidualne były już przeprowadzane w zeszłym roku szkolnym. Proszę o podstawę prawną.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe