Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W przedszkolu niepublicznym integracyjnym mamy podpisane umowy o współpracy ze specjalistami tj. logopedą i fizjoterapeutą. Specjaliści Ci nie są nauczycielami, nie mają przygotowania pedagogicznego, czy wobec powyższego musimy ich zatrudnić na umowę o pracę?
Osoby bez kwalifikacji nauczyciela (w szczególności bez przygotowania pedagogicznego), czyli specjaliści na stanowiskach niepedagogicznych, mogą być zatrudniani na umowy cywilnoprawne, w tym na umowy zlecenia lub o świadczenie usług w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej – art. 750 w zw. z art. 734 i n. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. z 2018 r., poz. 1025 ze zm.), jednak pod warunkiem, że wykonywanie przez nich zadań nie odbywa się w warunkach typowych dla stosunku pracy, czyli pod kierownictwem pracodawcy oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę – art. 22 § 1 - § 12 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2018 r., poz. 917.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel od 3 lat przebywa z małymi przerwami na zwolnieniach lekarskich, urlop macierzyński, urlopy uzupełniające. ma teraz wracać. jest nauczycielem kontraktowym, umowa na stałe. Czy musi otrzymać ten sam wymiar pracy czyli pełny etat i to samo stanowisko co w projekcie organizacyjnym.
- Jak naliczyć odpis na ZFŚS na emerytowanego nauczyciela, którego ponownie zatrudniliśmy w naszej szkole? Czy uwzględnić go podwójnie: jako naszego emeryta oraz jako pracownika? Czy powinnam naliczyć odpis w wysokości 5% pobieranej przez niego emerytury - zgodnie z art.53 ust.2 KN, a dodatkowo wliczyć go do planowanej na 2016 r. (a na koniec 2015 roku - do przeciętnej) liczby zatrudnionych nauczycieli w przeliczeniu na pełny wymiar zajęć i dokonać odpisu zgodnie z art.53 ust.1 KN? A jak postąpić w przypadku ponownego zatrudnienia pracownika obsługi, który przeszedł na emeryturę? Czy mogę wliczyć go do liczby zatrudnionych pracowników, na których nalicza się odpis i dodatkowo wliczyć go do liczby emerytów, na których dokonuję zwiększonego odpisu w wysokości 6,25% podstawy?
- Nauczycielka od 01.09.2012 r. będzie miała 12 godzin w szkole macierzystej, a 6 godzin chce uzupełnić w innej szkole w tej samej gminie. Jest nauczycielem mianowanym zatrudnionym obecnie w pełnym wymiarze w jednej szkole. Jak dokonać tych zmian formalnie, jesli miałoby to być na stałe, a jak w przypadku uzupełnienia na jeden rok?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W związku z Rozporządzeniem RADY MINISTRÓW z dnia 7 sierpnia 2017 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych Wójt przygotował nowy Regulamin wynagradzania pracowników samorządowych, w którym uwzględnił kwoty minimalnego wynagrodzenia w zależności od grupy zaszeregowania jednocześnie obniżając wysokość premii regulaminowej z 25 % do 5%. Wójt polecił dyrektorom wprowadzić zarządzeniem dyrektora szkoły nowy regulamin tłumacząc, że tyle ma środków w budżecie i więcej szkoły nie otrzymają. Jak ma się zachować dyrektor w takiej sytuacji, czy może wprowadzić regulamin przygotowany przez Wójta, czy dyrektor ma obowiązek wypowiedzieć w takiej sytuacji warunki płacy swoim pracownikom ponieważ zmiana jest na niekorzyść pracowników.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Wicedyrektor szkoły chce rozwiązać umowę z trzymiesięcznym wypowiedzeniem na koniec I semestru w roku szkolnym 2014/15. Semestr I trwa od. 1.09.2014 do 18.01.2015 r. Później są ferie zimowe (19.01 - 01.02. 2015). Z jaką datą musi złożyć wypowiedzenie. Co z ekwiwalentem za urlop wypoczynkowy? Czy w tym przypadku będzie to rozwiązanie umowy za porozumieniem stron czy w przypadku wicedyrektora odbywa się to inaczej. Jakie stanowisko należy wpisać w świadectwo pracy nauczyciel czy wicedyrektor aby było poprawnie. Czy należy się jakaś odprawa?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe