Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W przedszkolu niepublicznym we wrześniu br. został powołany zespół realizujący wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz stworzony IPET, kiedy należy zorganizować pierwsze spotkanie ewaluacyjne cząstkowe i drugie spotkanie ewaluacyjne?
Na podstawie § 3 pkt 4 oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 2017 r., poz. 1635) do zadań zespołu należy ocenianie postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka oraz analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie. Ponadto zespół szczegółowo dokumentuje działania prowadzone w ramach programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, w tym prowadzi arkusz obserwacji dziecka, który zawiera ocenę postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka. Zgodnie z § 6 ust. 4, ust. 5 pkt 1 i ust. 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578) zespół opracowuje program IPET po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a program ten opracowuje się w terminie do dnia 30 września roku szkolnego, w którym uczeń z orzeczeniem rozpoczyna naukę w placówce. Zespół, co najmniej dwa razy w roku szkolnym, dokonuje okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, uwzględniając ocenę efektywności programu IPET. Przepisy nie określają liczby spotkań zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz nie określają ścisłych terminów ww. spotkań zespołów służących odpowiednio dokonaniu oceny postępów i trudności w funkcjonowaniu ucznia oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a więc wynikają one z wewnętrznych regulacji przedszkola niepublicznego (w szczególności ze statutu) albo z decyzji dyrektora, poza przypadkiem pierwszej wielospecjalistycznej oceny w pierwszym miesiącu nauki ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (art. 172 ust. 2 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 4, 8 i 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej może odmówić przyjęcia wychowawstwa w klasie I, gdzie ma najwięcej godzin z tą grupą? Dodam, że pozostali nauczyciele w szkole mają już wychowawstwa w innych klasach, poza Panią od języka angielskiego i nauczycielem w-f.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowi przebywającemu w sanatorium, mającemu tam zajęcia lekcyjne, wpisuje się nieobecność w szkole "macierzystej"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor przedszkola może żądać od rodziców zaświadczenia od lekarza, że dziecko po przebytej chorobie jest już zdrowe i może uczęszczać do przedszkola? Rodzic musi zapłacić za takie zaświadczenie czy jest to zgodne z prawem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w sprawie uchwalenia statutu zespołu. W statucie zespołu szkolno-przedszkolnego nadanym przez organ prowadzący mamy między innymi następujące zapisy:
1. Dyrektor Zespołu jest jednocześnie dyrektorem Przedszkola i Szkoły.
2. Połączenie nie narusza odrębności rad pedagogicznych, rad rodziców, samorządu uczniowskiego Przedszkola i Szkoły.
3. Statuty poszczególnych placówek wchodzących w skład Zespołu szczegółowo precyzują zadania, cele i sposób ich realizacji.
4. Organami Zespołu są:
1) Dyrektor Zespołu
2) Rada Pedagogiczna
3) Rada Rodziców
4) Samorząd Uczniowski Szkoły.
5. W zakresie uregulowanym odmiennie w statucie Zespołu tracą moc postanowienia zawarte w statutach połączonych placówek.
Jak uchwalić statut naszego zespołu? Mamy odrębne rady pedagogiczne. Czy odrębne Rady Pedagogiczne - Przedszkola i Szkoły - uchwalają Statut Zespołu Szkolno-Przedszkolnego? Jeśli tak, to każda z rad pedagogicznych w swoim protokolarzu będzie miała po 2 załączniki: jeden statut zespołu, drugi statut przedszkola lub szkoły. Każdy załącznik będzie opisany innym numerem uchwały. Utworzą się wówczas 4 załączniki - 4 statuty. Jak tego uniknąć? Może jakieś wspólne zebranie rady pedagogicznej szkoły i przedszkola dotyczące tylko statutu zespołu? Czy są podstawy prawne do takiego współdziałania rad? Jak podjąć wspólną uchwałę i jak ją zaprotokółować?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać dokument, wg którego przetrzymywana jest dokumentacja w przedszkolu publicznym i jak długo dla pracowników niepracujących już w przedszkolu i dzieci nieuczęszczających do przedszkola? Jak powinien taki dokument wyglądać, co zawierać? Chodzi o dzienniki zajęć z poprzednich lat, obserwacje dzieci, które już nie uczęszczają do przedszkola, badania lekarskie pracowników.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe