Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole funkcjonuje CKU. W ramach CKU planujemy uruchomić KKZ w kwalifikacji A.65. Czy potrzebna będzie opinia powiatowej i wojewódzkiej Rady Zatrudnienia? Art. 39 ust 5 znowelizowanej ustawy o systemie oświaty mówi o potrzebie zasięgnięcia ww opinii w przypadku ustalenia zawodów w których szkoła kształci, nie ma tam mowy o kwalifikacji.
Zgodnie z zapisami art. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zmianami), ilekroć w przepisach jest mowa bez bliższego określenia o:
1) szkole – należy przez to rozumieć także przedszkole;
2) placówce – należy przez to rozumieć jednostki organizacyjne wymienione w art. 2 pkt 3–5, 7 i 10.
Wśród placówek wymienionych w art. 2 pkt 3a ustawy o systemie oświaty znajdują się: placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego oraz ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych.
Przepis art. 39 ust. 5 ustawy o systemie oświaty stanowiący, że dyrektor szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę, ustala zawody, w których kształci szkoła, po zasięgnięciu opinii powiatowej i wojewódzkiej rady rynku pracy co do zgodności z potrzebami rynku pracy, nie ma więc, w świetle powyższego, zastosowania do placówek wymienionych w art. 2 pkt 3a ustawy o systemie oświaty.
Ponadto przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r.
w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 186 ze zmianami), wydane na podstawie art. 68a ust. 5 ustawy systemie oświaty, również nie ograniczają działania ww. placówek poprzez konieczność uzyskania opinii powiatowej i wojewódzkiej rady rynku pracy, tym bardziej, że kursy prowadzone przez placówki mogą być organizowane np. na zamówienie pracodawców, czy też urzędów pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jakim wieku można do szkoły dla dorosłych przyjąć słuchacza na semestr pierwszy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak w dzienniku elektronicznym odnotować fakt nauczania domowego (dziecko przebywa za granicą z rodzicami, ma zdawać wszystkie egzaminy klasyfikacyjne, jest orzeczenie oraz decyzja dyrektora)?
Czy uczeń realizujący obowiązek szkolny w formie nauczania domowego jest nadal uwzględniany w liczebności klasy w rozumieniu organizacji oddziału?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o procedurę połączenia dwóch bibliotek w jedną w szkołach ponadgimnazjalnych znajdujących się w jednym budynku. Jedna biblioteka należy do liceum ogólnokształcącego, a z drugiej korzystają uczniowie zespołu szkół (technikum, liceum ogólnokształcące, zawodówka). Obie wymienione szkoły znajdują się w jednym budynku i podlegają pod jeden organ prowadzący, ale są odrębnymi szkołami ze swoją administracją oraz kadrą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rozporządzenie MEN z dnia 21 czerwca 2012 r w sprawie dopuszczania podręczników i programów nauczania straciło moc w związku z wejściem ustawy z dnia 30 maja 2014r. jak powinien wyglądać teraz wniosek do dyrektora o dopuszczenie programu nauczania skoro nie zostało sprecyzowane, jak to miało miejsce w poprzednim rozporządzeniu, co program nauczania powinien w szczególności zawierać. Czy stare wnioski należy zmienić? Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba prowadząca niepubliczne przedszkole, pełniąca funkcje dyrektora i pobierająca wynagrodzenie z tego tytułu powinna podpisać jakąś stosowną umowę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe