Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole masowej mamy dzieci z orzeczeniami (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Czy należy ustalić dla nich odrębne kryteria na poszczególne oceny? Czy uczeń z Aspargerem powinien mieć dostosowania?
Na podstawie art. 44f ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481, w przypadku uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym klasyfikacji śródrocznej i rocznej dokonuje się z uwzględnieniem ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym. Przepis ten nie dotyczy uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, którzy w związku z tym podlegają ocenianiu na zasadach określonych w wewnątrzszkolnym systemie oceniania, bez ustalania indywidualnych kryteriów powiązanych z treścią IPET (art. 44b ust. 5 UoSO).
Uczniowi, który ma wydane orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na Zespół Aspergera, tak samo jak innym uczniom w takim orzeczeniem należy dostosować program nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Dostosowanie następuje na podstawie opracowanego dla ucznia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego uwzględniającego zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego (art. 127 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel do 29 lutego br. przebywał w stanie nieczynnym, 2 marca otrzymał świadectwo pracy. Nauczyciel obecnie nie pracuje, a prawo do emerytury nabędzie 5 lipca br. Czy nauczyciel ma prawo do świadczeń z ZFŚS przyznawanych w czerwcu br.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kroki należy podjąć w pierwszej kolejności, a jakie następnie gdy dochodzi do sytuacji że rodzice żądają usunięcia z listy uczniów(przedszkole) jednego z dzieci z powodu jego agresywnego zachowania? Zaznaczę ,że rodzice są zdesperowani i za wszelką cenę chcą się "pozbyć" dziecka z przedszkola.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony w gimnazjum (uczy tylko gimnazjalistów) może realizować godziny "kartowe" w szkole podstawowej? Gimnazjum i szkoła podstawowa tworzą zespół szkół.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór rozwiązania umowy o pracę dla nauczycieli i pracowników obsługi - likwidacja szkoły.(dyr szk. podst.)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy Ośrodki Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawcze realizujące obowiązek szkolny z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie mogą ubiegać się o bezpłatne podręczniki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe