Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole podstawowej są dwa Oddziały Przedszkolne, czy należy planować oddzielną ewaluację, czy można ją zaplanować łącznie z podstawówką? Dziękuje.
Zakres, sposób, terminy (harmonogram, przedmiot), cel ewaluacji zależy od dyrektora. Ewaluacja wewnętrzna może trwać kilka tygodni, miesięcy (w tym np. obserwacje zajęć). W związku z tym zarówno dla założeń, jak i wyniku ewaluacji nie ma znaczenia czy ewaluację będzie się prowadzić dla przedszkola i szkoły razem, czy też osobno.
Źrdółem informacji dla planowanej ewaluacji mogą być np.:
1) wnioski z nadzoru pedagogicznego z poprzedniego roku szkolnego zawierające także wyniki i wnioski z ewaluacji,
2) bieżące potrzeby szkoły/przedszkola,
3) kierunki polityki oświatowej państwa,
dlatego dyrektor mając pewien zasób wiedzy nt. swoich placówek decyduje o sposobie przeprowadzenia ewaluacji. Zatem jeśli problemy, wnioski, są w obu placówkach podobne - można przeprowadzić ewaluację wspólną. Ewaluacja to m. in. badanie dokumentacji, wywiad z rodzicami, dziećmi, uczniami, ankiety dla uczniów, rodziców, nauczycieli. Wydaje się więc, że wyniki i wnioski mogą być różne. Dokumentacja sporządzona po ewaluacji powinna jednak dotyczyć konkretnie badanej szkoły lub przedszkola, zwłaszcza, że wymagania zawarte w załączniku do rozporządzenia MEN z 7.10.2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego są osobne dla przedszkoli i osobne dla szkół.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o udzielenie informacji, w jaki sposób dokonywać zapisów w dzienniku lekcyjnym w przypadku, gdy wszyscy uczniowie są nieobecni na jednej lekcji lub w ciągu całego dnia. Dodam, że nauczyciel jest gotowy do pracy. Jakie działania podjąć w takiej sytuacji, która może się powtarzać, aby zapewnić realizację podstawy programowej? W jakim dzienniku należy dokumentować doradztwo zawodowe w szkole podstawowej? Jest to 10 godzin rocznie na oddział. Czy w dzienniku lekcyjnym czy też w dzienniku zajęć innych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor punktu przedszkolnego zobowiązany jest zbierania informacji o działalności dydaktycznej, wychowawczej oraz innej działalności statutowej? Jeśli tak, to w jakich formach?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy plan pracy szkoły po zatwierdzeniu przez radę pedagogiczną(uchwałą)może stać się koncepcją szkoły?
Czy to 2 różne dokumenty?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy konieczne jest zaopiniowanie arkusza organizacji przedszkola przez zakładowe organizacje społeczne skoro w przedszkolu nie ma żadnego przedstawiciela związków zawodowych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W związku z monitorowaniem realizacji treści podstawy programowej, dyrektor szkoły przekazał nauczycielom klas trzecich SP arkusze zawierające treści podstawy z rozporządzenia z 2012 r. Takie arkusze były wypełnione przez tych nauczycieli w roku ubiegłym (czyli w klasie drugiej). Dyrektor twierdz, że treści podstawy programowej z 2014r. obowiązują nauczycieli, którzy 1 września 2014 i 1 września 2015 roku rozpoczęli edukację uczniów klas pierwszych, pozostali realizują treści z 2012r. Proszę o wyjaśnieni powyższej kwestii ponieważ zdanie dyrektora nie potwierdza się ze zdaniem uczących nauczycieli.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe