Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole wprowadzono system punktowy zachowania ucznia. Zdaniem rady pedagogicznekj jest on przejrzysty i bardziej obiektywny. Natomiast w ankietach podczas kontroli przeprowadzanej przez kuratorium rodzice (2 głosy na 25 rodziców) opowiadało się, że system jest zbyt "ostry", ich zdaniem trzeba go złagodzić. Pani wizytator zaleciła zmianę obecnego systemu oceniania zachowania. Jak wobec tego należy postąpić, co powinien zrobić w tej sytuacji dyrektor, który myśli podobnie jak jego nauczyciele. Poprzednio, gdy na podstawie kryteriów oceniali zachowanie wychowawcy, dochodziło do rozbieżności zdań w wystawianiu ocen z zachowania na radach pedagogicznych, obecie takich sytuacji nie ma. Uczeń otrzymuje 100 pkt., któr może podwyższyć wykonując różne prace, biorąc udział w apelach i inn., może na bieżąco kontrolować stan swojego konta.
Podstawa prawna:
Z pytania nie wynika, czy ankietę przeprowadzono w ramach kontroli, czy ewaluacji zewnętrznej. Zatem odpowiedzi udzielam w 2-óch w/w wersjach.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
W przypadku ewaluacji:
§ 9. 1. W terminie 7 dni od dnia zakończenia ewaluacji zewnętrznej zespół lub osoba, którzy
przeprowadzili ewaluację, przedstawiają wyniki i wnioski z ewaluacji na zebraniu rady
pedagogicznej.
2. W terminie 7 dni od dnia zebrania, o którym mowa w ust. 1, zespół lub osoba, którzy
przeprowadzili ewaluację, sporządzają raport z przeprowadzonej ewaluacji zawierający:
1) wyniki ewaluacji;
2) określenie poziomu spełniania wymagań, o których mowa w § 7 ust. 3;
3) wnioski z ewaluacji.
3. Raport, o którym mowa w ust. 2, organ sprawujący nadzór pedagogiczny, a w przypadku, o
którym mowa w § 8 ust. 2 - kurator oświaty, przekazuje dyrektorowi szkoły lub placówki, w
której przeprowadzono ewaluację, oraz organowi prowadzącemu szkołę lub placówkę.
4. Dyrektor szkoły lub placówki, w terminie 7 dni od dnia otrzymania raportu, o którym
mowa w ust. 2, może zgłosić do organu sprawującego nadzór pedagogiczny, a w przypadku, o którym mowa w § 8 ust. 2 - do organu sprawującego nadzór pedagogiczny i do kuratora
oświaty, pisemne, umotywowane zastrzeżenia dotyczące raportu.
W przypadku kontroli
§ 11. Kontrola podejmowana przez kuratora oświaty w trybie działań planowych, o których
mowa w § 3 ust. 1, jest przeprowadzana z wykorzystaniem arkuszy kontroli zatwierdzonych
przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
§ 14. 1. Kontrolujący, w terminie 7 dni od dnia zakończenia kontroli, sporządza protokół
kontroli.
2. Protokół kontroli zawiera:
1) nazwę szkoły lub placówki, jej siedzibę oraz imię i nazwisko dyrektora szkoły lub
placówki;
2) nazwę i siedzibę organu sprawującego nadzór pedagogiczny, imię i nazwisko
kontrolującego oraz datę wydania i numer upoważnienia do przeprowadzenia kontroli;
3) terminy rozpoczęcia i zakończenia kontroli ze wskazaniem dni, w których odbywała się
kontrola;
4) tematykę kontroli;
5) opis ustalonego stanu faktycznego, w tym ujawnionych nieprawidłowości, oraz
zalecenia, wnioski i uwagi, o których mowa w art. 33 ust. 4 ustawy;
6) pouczenie o prawie zgłoszenia przez dyrektora szkoły lub placówki zastrzeżeń do
ustaleń zawartych w protokole kontroli;
§ 15. 1. Dyrektor szkoły lub placówki może odmówić podpisania protokołu kontroli,
składając w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania wyjaśnienia dotyczące przyczyn tej
odmowy.
2. Odmowa podpisania protokołu kontroli przez dyrektora szkoły lub placówki nie stanowi
przeszkody do podpisania protokołu przez kontrolującego.
§ 16. 1. Dyrektor szkoły lub placówki, w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli, może zgłosić do organu sprawującego nadzór pedagogiczny pisemne, umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole kontroli.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób wprowadzić w szkole zmieniony Regulamin ZFŚS, w zasadzie całkowicie zmieniony? Kiedy należy przekazać do związków zawodowych?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentacje powinien prowadzić logopeda i psycholog w terapeutycznym punkcie przedszkolnym?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy sposobu wprowadzania zmian w Regulaminach (SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY) np. Polityce Rachunkowości, kiedy zmianie ulegają tylko podstawy prawne nas nie dotyczące. Czy zmieniam cały regulamin i podaję nową podstawę prawną czy też tylko komunikatem wprowadzam informacje, że w tym..Regulaminie zmieniły się podstawy prawne ?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór zarządzenia w celu wprowadzenia zmian w regulaminie ZFŚS, oraz wzór zarządzenia do powołania komisji do prac której zadaniem jest ustalenie wysokości miesięcznego czynszu za wynajem pomieszczeń w placówce
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Opracowując Standardy Ochrony Małoletnich powinniśmy ustalić zasady korzystania z urządzeń elektrycznych z dostępem do sieci internet. Procedury ochrony uczniów przed treściami szkodliwymi i zagrożeniami w sieci.
Jesteśmy Bursą i mamy dostęp do sieci ogólnej z której młodzież korzysta na własnych laptopach. Wychowawcy nie są w stanie zapewnić kontroli nad treściami którymi interesuje się młodzież. W naszym przypadku nie możemy ustalić procedur ochrony. W tej sytuacji chyba nic nie wpiszemy lub zmuszeni będziemy odciąć internet skoro fizycznie nie możemy go kontrolować. Nie wiem jak rozwiązać ten problem ????????????????
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe