Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W związku z nowym rozporządzeniem z dnia 25 maja 2018 r.(poz 1055) dotyczącym wycieczek szkolnych proszę o informację, czy rodzic ucznia może być nadal opiekunem na wycieczce szkolnej?
Dyrektor szkoły wyznacza kierownika i opiekunów wycieczki spośród pracowników pedagogicznych szkoły.W zależności od celu i programu wycieczki opiekunem wycieczki może być także osoba niebędąca pracownikiem pedagogicznym szkoły, wyznaczona przez dyrektora szkoły.W przypadku specjalistycznej wycieczki krajoznawczo-turystycznej, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 3, kierownik i opiekunowie wycieczki są obowiązani posiadać udokumentowane przygotowanie zapewniające bezpieczną realizację programu wycieczki.Kierownik wycieczki:1) opracowuje program i regulamin wycieczki;2) zapoznaje uczniów, rodziców i opiekunów wycieczki z programem i regulaminem wycieczki oraz informuje ich o celu i trasie wycieczki;3) zapewnia warunki do pełnej realizacji programu wycieczki i przestrzegania jej regulaminu oraz sprawuje nadzór w tym zakresie;4) zapoznaje uczniów i opiekunów wycieczki z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnia warunki do ich przestrzegania;5) określa zadania opiekunów wycieczki w zakresie realizacji programu wycieczki oraz zapewnienia opieki i bezpieczeństwa uczniom;6) nadzoruje zaopatrzenie uczniów i opiekunów wycieczki w odpowiedni sprzęt, wyposażenie oraz apteczkę pierwszej pomocy;7) organizuje i nadzoruje transport, wyżywienie i noclegi dla uczniów i opiekunów wycieczki;8) dokonuje podziału zadań wśród uczniów;9) dysponuje środkami finansowymi przeznaczonymi na organizację wycieczki;10) dokonuje podsumowania, oceny i rozliczenia finansowego wycieczki po jej zakończeniu i informuje o tym dyrektora szkoły i rodziców, w formie i terminie przyjętych w danej szkole.Opiekun wycieczki:1) sprawuje opiekę nad powierzonymi mu uczniami;2) współdziała z kierownikiem wycieczki w zakresie realizacji programu wycieczki i przestrzegania jej regulaminu;3) sprawuje nadzór nad przestrzeganiem regulaminu wycieczki przez uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa;4) nadzoruje wykonywanie zadań przydzielonych uczniom;5) wykonuje inne zadania zlecone przez kierownika wycieczki.Dyrektor szkoły może wyrazić zgodę na łączenie funkcji kierownika i opiekuna wycieczki.W roku szkolnym 2017/2018 dyrektor szkoły może wyznaczyć na kierownika wycieczki także inną niż pracownik pedagogiczny szkoły osobę pełnoletnią, która posiada przygotowanie odpowiednie do realizacji zadań kierownika wycieczki, w tym zapewnienia bezpieczeństwa uczniom.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak przygotować umowę i angaż dla nauczyciela, dla którego przewidziany jest cały etat? Nauczyciel ma pełnić w przedszkolu funkcję pedagoga specjalnego, ale część godzin ma być przeznaczona na prowadzenie zajęć specjalistycznych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci z orzeczeniem lub opinią, zajęcia rewalidacyjne, terapię ręki, metodę Weronikę Sherborne, TUS. Czy nauczyciel może prowadzić te zajęcia w ramach całego etatu pedagoga specjalnego, czy trzeba to rozbić na godziny pedagoga specjalnego i pozostałe godziny przeznaczyć na te dodatkowe zajęcia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od 5.10.2010 r. posiadam trzecie orzeczenie z poradni, na podstawie, którego mógłbym otworzyć klasę integracyjną. Czy ewentualnie mogę jeszcze pisać w tym roku szkolnym do organu prowadzącego szkołę o przekształcenie oddziału I klasy gimnazjum w klasę integracyjną? Czy w ogóle, czy od II semestru?
- Czy od 1 września 2012 r. dla klas IV -VI będzie w dalszym ciągu przysługiwać 9 godzin dyrektorskich, czy też nastąpi zmiana w związku z rozpoczęciem realizacji nowej podstawy programowej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może odmówić opieki nad samorządem uczniowskim? (jeśli zostanie wybrany w drodze wyborów przez uczniów)
- Przedszkole nie zatrudnia kadry specjalistycznej do prowadzenia zajęć dla dzieci z orzeczeniem, oraz ze wczesnym wspomaganiem. czy takie rozwiązanie jest prawidłowe ewentualnie jak to rozwiązać mianowicie: Zajęcia w przedszkolu prowadzą nauczyciele z Poradni wyłonionej w drodze przetargu w Gminie . Poradnia ma podpisaną umowę z przedszkolem na prowadzenie zająć z zakresu wczesnego wspomagania i kształcenia specjalnego(orzeczenie o kształceniu specjalnym).. prowadzi dokumentację. czy taka forma pomocy psych. pedagogicznej jest zgodna z prawem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe