Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Czy nauczyciel ma prawo wystawić uczniowi stopień cząstkowy na drugi semestr, mimo iż sprawdzian odbył się i był sprawdzony w pierwszym semestrze? Jaka jest podstawa prawna? Rodzic nie zgadza się z wystawioną oceną i chciałby, aby zweryfikował to inny nauczyciel, czy ma takie prawo?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
Wewnątrzszkolny system oceniania (w statucie szkoł)y zapewne takich rozwiązań nie przewiduje.
Bieżące ocenianie oznacza, że nauczyciel ocenia uczniów na bieżąco i aktualnie, nie zaś z wyprzedzeniem (§ 3 ust. 3 p. 3, ust. 4).
§ 3. 1. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.
2. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie;
2) udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju;
3) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu;
4) dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia;
5) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
3. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych;
2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania;
3) ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali i w formach przyjętych w danej szkole;
4) przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych zgodnie z § 17 ust. 7-14a;
5) ustalanie rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali, o której mowa w § 13 ust. 2 i § 15 ust. 3;
6) ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;
7) ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o postępach i trudnościach ucznia w nauce.
4. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wygląda procedura przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego do szkół podstawowych na rok szkolny 2014/2015?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można w statucie szkoły umieścić zapis o karach porządkowych i jednocześnie zobligować ucznia nagminnie palącego papier, a następnie rozrzucającego niedopałki wokół szkoły i na jej terenie, do sprzątania zaśmieconego terenu? Np. poprzez zamieszczenie w statucie dodatkowej kary w postaci zapisu "zobligowanie ucznia do prac porządkowych"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór uchwały zatwierdzającej koncepcję pracy przedszkola przez Radę Pedagogiczną.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły musi zmieniać regulamin rady pedagogicznej aneksem do regulaminu (jak on powinien brzmieć) czy może działać na podstawie rozporządzenia MEN z 20 i 25 marca w sprawie ograniczenia funkcjonowania jednostek (tzw. nauczanie na odległość) i może prowadzić konferencje zdalne, w jaki sposób może podjąć uchwałę Rady Pedagogicznej w sprawie opiniowana arkusza? Jak powinien brzmieć protokół z e-konferencji?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dnia 7.05.2019r wpłynęła do dyrektora przedszkola opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka wystawiona przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną, dyrektor nie otrzymał orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy dyrektor ma obowiązek odnotowania tego dziecka w SIO, powołania zespołu, opracowania IPET?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe