Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Jakie są warunki organizowania oddziałów dwujęzycznych w szkole podstawowej i gimnazjum? Jakie przepisy określają takie warunki? Jak jest procedura i kryteria?
Następujące przepisy określają szereg warunków funkcjonowania szkół, o których mowa w pytaniu.
1) USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.).
Art. 2. System oświaty obejmuje:
przedszkola, w tym z oddziałami integracyjnymi, przedszkola specjalne oraz inne formy wychowania przedszkolnego;
szkoły:
a. podstawowe, w tym: specjalne, integracyjne, z oddziałami integracyjnymi i sportowymi, sportowe i mistrzostwa sportowego,
b. gimnazja, w tym: specjalne, integracyjne, dwujęzyczne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi, sportowymi i przysposabiającymi do pracy, sportowe i mistrzostwa sportowego,
c. ponadgimnazjalne, w tym: specjalne, integracyjne, dwujęzyczne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi i sportowymi, sportowe, mistrzostwa sportowego, rolnicze i leśne,
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola i publicznych szkół,
3) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkól publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych z 20.02.2004 r. (ze zm.),
4) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu ramowych planów nauczania w szkołach publicznych z 12.02.002 r. (ze zm.),
5) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.),
6) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 12.03.2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (…),
7) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagradzania zasadniczego nauczycieli, ogólne warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzanie za pracę (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy rada pedagogiczna opiniuje aneks nr 1 do arkusza organizacji na rok szkolny 2017/2018?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o przykładowy ramowy rozkład dnia dla dzieci młodszych według nowej podstawy programowej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy za czas, w którym odbywa się egzamin ósmoklasisty należy wypłacić wynagrodzenie za przysługujące nauczycielowi godziny ponadwymiarowe?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy jeżeli nauczyciel nie wnosi sprzeciwu do przedstawionego mu projektu oceny pracy, to dyrektor zobowiązany jest do zachowania 5 dni roboczych od daty sporządzenia projektu do wydania karty oceny oraz czy w punkcie „data dokonania oceny” powinna się znaleźć data sporządzenia projektu oceny?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy istnieje jakakolwiek podstawa prawna regulująca konieczność powoływania do istnienia w szkole Zespołów Przedmiotowych? Moja szkoła jest szkołą relatywnie małą (80 uczniów) z niewielką liczbą nauczycieli (12, beze mnie - wszyscy nieetatowi). Czy wielkość szkoły i liczba nauczycieli mają w takim przypadku jakiekolwiek znaczenie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe