Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Jestem dyrektorką w niepublicznym przedszkolu. Mamy chłopca z zespołem Aspergera potwierdzonym przez poradnię PP Jakie są procedury w celu powołania zespołu wspomagającego rozwój dziecka i jakie dokumenty są wymagane ww kwestii.
Zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w niepublicznym przedszkolu tworzony na podstawie art. 71b ust. 2a , 2b ustawy o systemie oświaty, jest powoływany przez dyrektora w drodze zarządzenia, ale w porozumieniu z organem prowadzącym. Warunkiem tworzenia zespołu jest spełnienie wymagań z rozporządzenia MEN z 3.02.2009 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, w tym szczególnie zawartych w zaleceniu opinii wydanej przez poradnię: warunki dotyczące wyposażenia przedszkola, wykwalifikowanej kadry specjalistów. Do zespołu dyrektor może powołać również specjalistów na podstawie § 3 ust. 2 rozporządzenia MEN z dn. 03.02.2009 r. posiadających przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym:
1) pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka, w szczególności: oligofrenopedagog, tyflopedagog lub surdopedagog,
2) psycholog,
3) logopeda,
4) inni specjaliści — w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny. Kwalifikacje osób mogących prowadzić wczesne wspomaganie określa także rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych z 12.03.2009 r. (ze zm.).
Na organizację wczesnego wspomagania można otrzymać środki finansowe z budżetu państwa, dlatego przedszkole musi składać do dnia 30 września sprawozdanie statystyczne w SIO, z informacją o liczbie dzieci uczestniczących w zajęciach. Dzieci tych nie dolicza się do liczby wychowanków w przedszkolu. Szczegóły organizowania wczesnego wspomagania są zawarte w rozporządzeniu w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Wszystkie ustalenia i wprowadzone zasady powinny być ujęte w statucie przedszkola.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 3 lutego 2009 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12.03.2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o przykład prawidłowo sformułowanej koncepcji pracy SOSW, jak powinna być skonstruowana zgodnie z nowymi regulacjami prawnymi?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Skarga na nauczyciela dyplomowanego. Czy w przypadku pisemnej skargi złożonej dyrektorowi szkoły na nauczyciela dyplomowanego, dotyczącej w głównej mierze dyskryminacji jednego z uczniów i uchybienia godności zawodu nauczyciela, dyrektor może rozpatrzeć skargę sam i udzielić odpowiedzi, czy powinien poinformować np. rzecznika dyscyplinarnego lub inny organ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam, proszę o udzielenie mi odpowiedzi na pytanie: W jaki sposób nauczyciel ma rozliczać godziny wyodrębnione w edukacji wczesnoszkolnej (w 3. letnim cyklu nauczania - edukacja muzyczna, edukacja plastyczna, zajęcia komputerowe - po 95 godz., wychowanie fizyczne - 290 godz., język obcy nowożytny - 190 godzin) w przypadku nauczania indywidualnego w wymiarze 6 godz. tygodniowo ? Uczeń w całym cyklu nauczania będzie objęty nauczaniem indywidualnym.
W jaki też sposób rozliczyć godz. realizacji pp jeśli uczeń w całym cyklu nauczania ma jeden rok szkolny nauczania indywidualnego, a pozostałe 2 lata realizuje treści pp w szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel po I semestrze nie zrealizował podstawy programowej. Czy brakujące godziny może przeprowadzić z klasą podczas rekolekcji wielkopostnych? Jeżeli tak,to czy ma je wpisać w dzienniku lekcyjnym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W skład zespołu wchodzi przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum. Jeżeli w regulaminie wycieczek szkolnych jest zapis, że podczas wycieczek szkolnych autokarowych jeden opiekun przypada na 15 uczniów, czy zapis obowiązuje również dzieci z przedszkola (6-3 letnie)? Czy podczas wycieczek dla przedszkolaków (autokarowych) obowiązuje inna ilość opiekunów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe