Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Proszę o pomoc. Przyjmując do pracy pracownika obsługi zaliczyłem lata prowadzenia działalności gospodarczej do wysługi lat. W jaki sposób, przy pomocy jakich dokumentów można z tego błędu wybrnąć/jeśli taka opcja jest możliwa/.
Art. 29 § 1 pkt 3, art. 42 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (ze zm.).
§ 1. Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności:
1) rodzaj pracy,
2) miejsce wykonywania pracy,
3) wynagrodzenie za pracę odpowiadające rodzajowi pracy, ze wskazaniem składników wynagrodzenia,
4) wymiar czasu pracy,
5) termin rozpoczęcia pracy.
§ 2. Umowę o pracę zawiera się na piśmie. Jeżeli umowa o pracę nie została zawarta z zachowaniem formy pisemnej, pracodawca powinien, najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez pracownika, potwierdzić pracownikowi na piśmie ustalenia co do stron umowy, rodzaju umowy oraz jej warunków.
§ 3. Pracodawca informuje pracownika na piśmie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę, o:
1) obowiązującej pracownika dobowej i tygodniowej normie czasu pracy,
2) częstotliwości wypłat wynagrodzenia za pracę,
3) wymiarze przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego,
4) obowiązującej pracownika długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę,
5) układzie zbiorowym pracy, którym pracownik jest objęty,
a jeżeli pracodawca nie ma obowiązku ustalenia regulaminu pracy – dodatkowo o porze nocnej, miejscu, terminie i czasie wypłaty wynagrodzenia oraz przyjętym sposobie potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy.
Dodatek stażowy jest skłądnikiem wynagrodzenia. Jeśli zatem błędne wyliczenie stażu pracy miało skutki finasowe (zawyżenie wypłaty), zmiana wynagrodzenia może nastąpić w trybie tzw.:
- porozumienia zmieniającego, którego cechą jest wspólne wyrażenie woli jego zmiany (z datą ustaloną w porozumieniu) lub
- wypowiedzenia zmieniającego (w przypadku braku zgody pracowanika na zmniejszenie wynagrodzenia w drodze porozumienia zmienaijącego).
Jeśli przyjęto 2-ie rozwiązanie, należy zastosować obowiązujący okres wypowiedzenia oraz podać uzasadnienie ze wskazaniem faktycznej przyczyny zmiany wynagrodzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy organ prowadzący ma prawo wglądu do programu kadrowo-płacowo-księgowego prowadzonego przez szkołę w tzw. "chmurze"? Program zawiera m.in. dane osobowe (bardzo szczegółowe) wszystkich pracowników. Czy takie przetwarzanie danych osobowych przez organ prowadzący jest zgodne z prawem? Jaka jest podstawa?
- Gdzie złożyć wniosek o udzielenie informacji z centralnego rejestru orzeczeń dyscyplinarnych?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel pracuje w dwóch szkołach. W drugiej uzupełnia etat w wymiarze 6 godz. oraz ma na oddzielnej umowie jeszcze 2 godziny. W szkole tej ma razem 8 godzin -wszystkie łączone. Za 2 godziny łączone, z oddzielnej umowy ma płacone w szkole. Która szkoła ma zapłacić za pozostałe 6 godzin łączonych, które są na umowie w podstawowym miejscu pracy (w tej szkole nie ma godzin łączonych)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy na stanowisko nauczyciela przedszkola można zatrudnić osobę z wykształceniem wyższym Pedagogika II st., specjalność: pedagogika opiekuńczo - resocjalizacyjna lub studia wyższe na kierunku pedagogika opiekuńczo - wychowawcza.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka w trakcie urlopu wychowawczego chce podjąć pracę. Ile godzin można przydzielić jej w myśl art. 186 KP. Czy godziny te mogą być realizowane np. w ciągu 2 lub 3 dni?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe