Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Z niezależnych przyczyn uczeń klasy 8 zmienia szkołę w listopadzie. Uczył się j. angielskiego i j. włoskiego od kl. 4. W obecnej szkole jest j. angielski i j. niemiecki. Jaką ocenę wpisać uczniowi na świadectwo końcoworoczne? Jak rozpocząć naukę j. niemieckiego dla takiego ucznia?
Ponieważ uczeń nie uzyska ocen klasyfikacyjnych z języka włoskiego w ostatnim roku nauki, język ten nie zostanie umieszczony w świadectwie ukończenia szkoły. Możliwe będzie jedynie uwzględnienie ocen z języka angielskiego i niemieckiego, z których uczeń takie oceny będzie miał wystawione (art. 44f ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2021 r., poz. 1915; § 7 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, Dz. U. z 2019 r., poz. 1700). Zgodnie z § 9 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej, publicznej szkoły artystycznej, szkoły niepublicznej lub niepublicznej szkoły artystycznej o uprawnieniach publicznej szkoły artystycznej, do szkoły publicznej innego typu albo szkoły publicznej tego samego typu (Dz. U. z 2019 r., poz. 1641), jeżeli uczeń w szkole, z której przechodzi, uczył się jako przedmiotu obowiązkowego języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny nauczany w oddziale szkoły, do której przechodzi, a rozkład zajęć edukacyjnych uniemożliwia mu uczęszczanie w innym oddziale lub grupie w tej szkole na zajęcia z języka obcego nowożytnego, którego uczył się w szkole, z której przechodzi, uczeń jest obowiązany uczyć się języka obcego nowożytnego nauczanego w oddziale szkoły, do której przechodzi, wyrównując we własnym zakresie różnice programowe do końca roku szkolnego. Innymi słowy uczeń uczy się języka niemieckiego razem z VIII klasą oraz sam „nadrabia” materiał sprzed przejścia do klasy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel świetlicy chce zorganizować dla uczniów wycieczkę w góry. Nie ma ukończonego kursu kierowników wycieczek. Czy w takiej sytuacji może być kierownikiem wycieczki czy tylko opiekunem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie kompetencji dyrektora w kwestii sprawowanego nadzoru. Jestem pracownikiem poradni psychologiczno-pedagogicznej. Mój dyrektor w ostatnim czasie do formułowanych przeze mnie i innych specjalistów opinii i orzeczeń zaczął dopisywać swoje wnioski, zalecenia tzn. uzupełniać już napisane opinie słusznymi, jego zdaniem, uwagami. Większość specjalistów nie zgadza się z tymi dodatkowo naniesionymi informacjami. Dokument taki wraca do pracownika, gdzie następnie ma on podpisać się pod sformułowaniami, których nie jest autorem. Czy taka ingerencja w niezależność opinii (jeśli nie narusza ona przepisów oraz jest zgodna z zebranym materiałem), ma podstawę prawną? Co z ochroną praw autorskich? Pod opinią podpisują się konkretni specjaliści i to oni biorą w dużej mierze odpowiedzialność za swoje słowa. Proszę o poradzenie mi jak daleko sięgają tutaj uprawnienia dyrektora.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy traktować godziny za nauczyciela przebywającego na urlopie dla poratowania zdrowia? Etat ten został rozdzielony na nauczycieli pracujących w tej placówce. Czy traktujemy te godziny jako nadgodziny doraźne czy ponadwymiarowe?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel posiada ocenę pracy z grudnia 2017r. Czy ta ocena jest aktualna i można ją podać we wniosku o nagrodę kuratora?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem emerytem, jednocześnie dyrektorem niepublicznego przedszkola w związku z czym do ZUS-u odprowadzam tylko składkę zdrowotną. Czy tę składkę mogę pokrywać z dotacji, bo zaznaczam, że w składkach odprowadzanych do Zus od wszystkich pracowników, jest również moja składka zdrowotna i w czasie kontroli zarzucono mi, że nie powinna ona być pokrywana z dotacji.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe