Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zapytanie - podstawa prawna orzeczenia o kształceniu specjalnym. Mam sprzeczne informacje nt. podstawy prawnej orzeczeń o kształceniu specjalnym: zamiast Dz.U. z 2017 r. poz.59 i 949, czy powinien być: Dz. U. z 2020 r. poz. 910.
Na podstawie art. 127 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910, orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydają zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym w poradniach specjalistycznych. Wór orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego zawiera załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1743), który z racji wydania przepisów wykonawczych przed późniejszymi zmianami ustawy PO zawiera wówczas obowiązujący numer Dziennika Ustaw ustawy PO (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949). Bardziej prawidłowe jest wpisywanie do orzeczeń poradni numeru Dz.U. ustawy PO obowiązującego w dniu wydania orzeczenia, czyli nanoszenie stosownych zmian do wzoru. Natomiast ewentualne pozostawienie nieaktualnego zapisu nr Dz.U. ustawy PO nie będzie skutkowało wadliwością lub nieważnością takiego orzeczenia poradni.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy na świadectwie promocyjnym kl. V i VI wpisujemy WDŻ?
Czy na świadectwie promocyjnym kl. VII wpisujemy doradztwo zawodowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można odroczyć pięciolatka od spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może patrząc na potrzeby szkoły nakazać nauczycielom prowadzenie dodatkowych dwóch zajęć tygodniowo przeznaczonych np. na koła zainteresowań? Co zrobić, jeżeli n-l nie realizuje tych zajęć twierdząc, że nie ma takiego obowiązku? Sprawa dotyczy br. szkolnego (2016/17).
- Nauczyciel dyplomowany prowadził zajęcia z wychowania technicznego nie posiadając kwalifikacji (zgoda kuratorium), czy prawidłowo wypłacano mu za prowadzenie tychże zajęć jako nauczycielowi stażyście. Nauczyciel domaga się wyrównania, czy ma do niego prawo? Jaki akt prawny reguluje te kwestie.
- Mam jednooddziałowe przedszkole z grupą mieszaną "poniżej 0". Kilkoro rodziców chciałoby zostawić u mnie dzieci, które już od września będą podlegać obowiązkowi przedszkolnemu. Nie widzę w przepisach prawa przeszkód, aby istniała w przedszkolu grupa mieszana "zerówkowiczów" i dzieci młodszych. Ale mam wątpliwości - ponieważ w SIO, rejestrując grupę, mogę tylko wybrać albo "0", albo "poniżej 0". Więc co powinnam wybrać mając jedno i drugie razem? I na jakiej podstawie? Czy zarejestrować dwie grupy i prowadzić je razem? A jeżeli nie mogę stworzyć takiej mieszanej grupy - to dlaczego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe