Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z nową podstawą programową do szkoły podstawowej zajęcia komputerowe oraz język obcy są zajęciami obowiązkowymi, czy ocena roczna z tych zajęć powinna być oceną opisową I czy ocena z religii pozostaje oceną stopniową, np. dobry. Czy ocena z dodatkowych zajęć np. drugiego języka obcego w klasach I-III może być oceną stopniową.
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r.w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.)
§ 11. 4. Klasyfikacja roczna w klasach I-III szkoły podstawowej polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu jednej rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, zgodnie z § 13 ust. 3 i § 15 ust. 4.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy na wniosek zespołu do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej można w tym roku nie promować ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, któremu już przedłużono okres nauki o 1 rok na etapie edukacyjnym. Uczeń nie ukończy gimnazjum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rada pedagogiczna opiniuje prace dyrektora w formie uchwały opiniującej w głosowaniu tajnym. W jakiej formie opinie te przesyła do organu nadzorującego: wypis z protokołu czy pismo przewodnie plus uchwała z uzasadnieniem, czy pismo z informacją o podjętej uchwale i pisemnym uzasadnieniem z uchwały czy w inny sposób?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o poradę w kwestii Arkusza Organizacyjnego szkoły podstawowej na rok 2024/2025. W dniu 18.04.2024r. miałam konkurs na dyrektora, który wygrałam i w tym dniu przeprowadziłam radę pedagogiczną opiniując arkusz z moim stanowiskiem i przydziałem, obecnie jestem dyrektorem tej szkoły.Czy powinnam przygotować wcześniej arkusz z wakatem dyrektora. Jaki arkusz powinnam oddać do zaopiniowania Organowi prowadzącemu i nadzorującemu. Dziękuję i proszę o pilną poradę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole mają trwać 45 min. Czy w przedszkolu także?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń gimnazjum nie otrzymał promocji kończącej gimnazjum. W kwietniu ukończył 18 lat. Teraz zgłosił się do dyrektora z pytaniem czy może kontynuować naukę w gimnazjum, znów w klasie III? Czy może?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe