Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z Prawem Oświatowym nie będzie już innowacji pedagogicznych tylko eksperymenty. A co z programami autorskimi? W moim przedszkolu nauczyciele realizują programy autorskie dotyczące popołudniowych spotkań z rodzicami / wspólne zabawy, zajęcia itp./ . Czy będą one nadal aktualne? Na szkoleniu nauczycieli prowadzący zasugerował żeby włączyć je do wybranego przez nauczycieli programu wychowania przedszkolnego i w ten sposób dokonać modyfikacji?
Na podstawie art. 1 pkt 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 każda jednostka oświatowa może stosować w procesie kształcenia innowacyjne rozwiązania programowe, organizacyjne lub metodyczne, zaś dyrektor przedszkola publicznego ma obowiązek stwarzania warunków do ich wdrażania (art. 68 ust. 1 pkt 9 w zw. z art. 4 pkt 1 PO). W związku z tym po reformie oświaty nauczyciele przedszkola nadal mogą prowadzić działalność innowacyjną, a zmiana polega na tym, że wprowadzenie innowacji obecnie nie podlega już żadnym sformalizowanym procedurom. Jeśli innowacje dotyczą realizowania zajęć obowiązkowych, można rozważyć uzupełnienie w tym zakresie programów wychowania przedszkolnego (art. 22a UoSO), natomiast programy nie wymagają modyfikacji, gdy innowacje dotyczą zajęć dodatkowych, spotkań z rodzicami, itp.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy programy realizowane w oddziale przedszkolnym z grupami dzieci np. program usprawniania motoryki rąk, muszą mieć taką samą procedurę dopuszczenia do realizacji, zgodną z rozporządzeniem MEN z 8.06.2009 ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczny ośrodek rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczy może prowadzić indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu głębokim w jego domu rodzinnym lub w domu pomocy społecznej, w którym jest umieszczone?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w punkcie przedszkolnym, do którego uczęszczają dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz dzieci ze spektrum autyzmu, od nauczyciela j.angielskiego wymaga się kwalifikacji oligofrenopedagoga?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje przepis mówiący o podziale na grupy klas I-III szkoły podstawowej na edukacji informatycznej? Klasa liczy 25 uczniów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie jakich dokumentów dyrektor planuje wydatki na doskonalenie nauczycieli (czy rada pedagogiczna podejmuje w tej sprawie jakieś uchwały a jeżeli tak to jakie i kiedy?)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe