Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zwracam się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu poniższego problemu. Od 01.09. 2017 r. gimnazjum, którego jestem dyrektorem jest wygaszane. Istniejące budynki szkoły podstawowej i gimnazjum zlokalizowane są w sąsiedztwie (połączone boiskami, wspólne wykorzystywaną salą gimnastyczną). Od 01. 09. 2017 r . uczniowie klas VII szkoły podstawowej uczęszczać będą na lekcje biologii, chemii, geografii do budynku gimnazjum (ok. 300 m). Godziny te realizować będą w ramach uzupełniania etatów nauczyciele zatrudnieni w gimnazjum. W jaki sposób w świetle obowiązujących przepisów oświatowych, formalnie i merytorycznie należy rozwiązać fakt przebywania uczniów szkoły podstawowej w budynku gimnazjum ? Czy np. na zasadzie porozumienia dyrektorów, decyzji organu prowadzącego ? Jakie treści należy uwzględnić w pismach ? W nawiązaniu do problemu pojawiają się wątpliwości: kto winien odpowiadać za zdrowie i bezpieczeństwo uczniów szkoły podstawowej w budynku gimnazjum? Czy ten obowiązek może być nałożony na dyrektora gimnazjum, nauczycieli uzupełniających etaty w szkole podstawowej, a zatrudnionych w gimnazjum, bądź zatrudnionych wyłącznie w gimnazjum?
Jeśli organ prowadzący nie zdecydował o wykorzystywaniu budynku gimnazjum na potrzeby szkoły podstawowej w uchwale dostosowującej sieć szkół do nowego ustroju szkolnego (art. 206 ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60), gdy budynek gimnazjum został oddany w trwały zarząd dyrektorowi gimnazjum lub dyrektor gimnazjum jest pełnomocnikiem organu prowadzącego do dysponowania mieniem (art. 43 ust. 2 pkt 3 z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, Dz.U. z 2016 r., poz. 2147, art. 98 KC), dyrektorzy szkół powinni zawrzeć umowę użyczenia lokalu najpóźniej do dnia wygaszenia gimnazjum, na podstawie której uczniowie szkoły podstawowej będą nieodpłatnie korzystali z pomieszczeń gimnazjum (art. 710 i n. KC). Jeśli dyrektor gimnazjum nie jest umocowany do działania w sprawach majątkowych za organ prowadzący, gdy budynek szkoły stanowi własność gminy, zasady korzystania przez szkołę podstawową z budynku gimnazjum określi organ prowadzący (art. 25 ust. 1 UoGN). Za bezpieczeństwo uczniów szkoły podstawowej będzie odpowiadał dyrektor szkoły podstawowej oraz nauczyciele realizujący z nimi zajęcia, czyli zatrudnieni w gimnazjum i uzupełniający etat w szkole podstawowej (art. 6 pkt 1, art. 7 ust. 1 i ust. 2 pkt 6 KN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica z Ukrainy została przyjęta do szkoły podstawowej w dniu 22 marca 2022 r. W roku szkolnym 2023/2024 uczęszcza do klasy IV i na prośbę rodzica realizuje 2 godziny tygodniowo zajęć języka polskiego – dla ucznia przybywającego z zagranicy. Czy jest to zgodne z przepisami? Jeśli nie, to jakie są konsekwencje nie realizowania łącznie 6 godzin? Do kiedy powinna je realizować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W ustawie o systemie oświaty z 7.09.1991 r. jest mowa o 3 sytuacjach, w których RP podejmuje uchwały. Czy jest coś takiego jak uchwała opiniująca i czego dotyczy?
Czy zatwierdzenie przez RP musi być podjęte uchwałą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły, czy po zakończeniu powierzenia funkcji mogę skorzystać z art. 20 KN ( odprawa 6-miesięczna) i odejść na emeryturę( nie będzie dla mnie całego etatu nauczycielskiego w tej szkole).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, proszę o wzór uchwały klasyfikacyjnej. Czy uczeń z ocenami niedostatecznymi na półrocze jest klasyfikowany czy nie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy dyrektor szkoły może połączyć radę pedagogiczną klasyfikacyjną z radą plenarną?
2. Czy do protokołu rady pedagogicznej należy wpisać uchwałę w pełnym brzmieniu, czy może być załącznik do protokołu zawierający podstawę prawną uchwały itp?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe