Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o konkretną odpowiedź dotyczącą symboli prawidłowych wzorów arkuszy. Jakie symbole mają arkusze ocen (druk) dla uczniów klas I SP założone w roku szkolnym: 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021? Jakie symbole mają arkusze ocen (druk i ręczne)) dla uczniów klas IV SP założone w roku szkolnym: 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021?
Dnia 6.09.2019 r. weszło w życie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r. poz. 1700 z późn. zm.). Zastąpiło ono rozporządzenie o tym samym tytule z 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 939). Z uwagi na powyższe w przedstawionej sytuacji zastosowanie znajda oba te akty prawne.
W przypadku klas I, które edukację rozpoczęły w roku szkolnym 2018/2019, zastosowanie znajdzie § 53 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia z 2018 r. w brzmieniu: „Od roku szkolnego 2017/2018 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia zakłada się uczniom klas I szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły”. Arkusz nr 36 wypełnia się pismem ręcznym, a arkusz nr 45 ma formę elektroniczną.
W przypadku klas I, które edukację rozpoczęły w roku szkolnym 2019/2020 i w latach następnych, zastosowanie znajdzie § 59 ust. 2 rozporządzenia z 2019 r. w brzmieniu: „ Od roku szkolnego 2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 33 lub 44 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia zakłada się uczniom klas I szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły”. Arkusz nr 33 wypełnia się pismem ręcznym, a arkusz nr 44 ma formę elektroniczną.
W przypadku klas IV w roku szkolnym 2018/2019 zastosowanie znajdzie § 53 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia z 2018 r. w brzmieniu: „Od roku szkolnego 2017/2018 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły”. Arkusz nr 36 wypełnia się pismem ręcznym, a arkusz nr 45 ma formę elektroniczną.
W przypadku klas IV, które edukację na tym etapie rozpoczynają w roku szkolnym 2019/2020 i w latach następnych, zastosowanie znajdzie § 59 ust. 3 rozporządzenia z 2029 r. w brzmieniu: „W latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 33 lub 44 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły”. Arkusz nr 33 wypełnia się pismem ręcznym, a arkusz nr 44 ma formę elektroniczną.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor szkoły, który jest przewodniczącym rady pedagogicznej opuścił posiedzenie rady pedagogicznej uzasadniając że jest zmęczony i nie będzie w dalszym posiedzeniu uczestniczył. Kto w tej sytuacji powinien podpisać protokół z obrad rady i czy posiedzenie rady pedagogicznej w takim wypadku jest ważne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzące szkołę przekazało gminie projekt statutu ośmioletniej szkoły podstawowej i projekt aktu założycielskiego. Jaka jest dalsza procedura? Czy gmina może zgłosić uwagi do tych dokumentów? Jeżeli żadnych uwag nie zgłoszono, to czy te dokumenty stają się obowiązujące, czy stowarzyszenie musi podjąć nowe uchwały w sprawie aktu założycielskiego i statutu szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy burmistrz powinien zatwierdzić dyrektorowi jego godziny zastępstw doraźnych? Zażądał tego od dyrektora za okres całego roku.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z nowym rozporządzeniem z dniem 1 września 2015 r. wprowadza się obowiązek nauki języka obcego nowożytnego w oddziałach przedszkolnych. Rozumiem, że ma być on nauczany w obrębie 25 godzin obowiązkowych zajęć wychowania przedszkolnego. Co jeśli nauczyciel wychowania przedszkolnego nie posiada kwalifikacji do nauczania języka obcego? Rozporządzenie dopuszcza możliwość prowadzenia tych zajęć przez innego wykwalifikowanego nauczyciela, ale na jakich zasadach? Rozporządzenie nie podaje w jakim wymiarze godzinowym ma być prowadzone to nauczanie. Jak przygotować arkusz organizacyjny dla oddziału przedszkolnego z uwzględnieniem nauki języka obcego, kiedy nauczyciel prowadzący nie posiada kwalifikacji do nauczania tego języka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w Przedszkolu należy prowadzić księgę ewidencji dzieci?? Kto kontroluje obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego? Jak prowadzić księgę przedszkolaków?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe