Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor przedszkola,który ma obniżony wymiar godzin do 10 tygodniowo, może je realizować w rożnych grupach wiekowych, gdzie jest różna tygodniowa liczba godzin obowiązkowego wymiaru zajęć (8/22 i 2/25)?
Zasady udzielania obniżek dyrektorom określa organ prowadzący na podstawie art. 42 ust. 7 pkt. 2 Karty Nauczyciela. W przypadku określenia pensum dyrektora w wymiarze 10 godzin, powinno to dotyczyć wszystkich zajęć, do prowadzenia których dyrektor posiada kwalifikacje.
Od 1 września 2018 r. obowiązywać będzie ust. 5c powyższego artykułu, zgodnie z którym, nauczycielom realizującym w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin zajęć tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć ustala się jako iloraz łącznej liczby realizowanych godzin i sumy części etatów realizowanych w ramach poszczególnych tygodniowych wymiarów godzin zajęć, przy czym wynik zaokrągla się do pełnych godzin w ten sposób, że czas zajęć do pół godziny pomija się, a powyżej pół godziny liczy się za pełną godzinę. Godziny wyliczone ponad ten wymiar stanowią godziny ponadwymiarowe. Tzw. pensum łączone nauczyciela, który realizować będzie 2/25 i 8/22 wyniesie 23 godziny. Dyrektor realizujący 10 godzin tygodniowo, korzystać będzie zatem ze zniżki w wymiarze 13 godzin.
W obecnym stanie prawnym, pensum nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin, określa organ prowadzący.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole realizowany będzie projekt w ramach programu RPO działanie 11.4. Koordynatorem i jego asystentem będą nauczyciele. Jaką mam zawrzeć umowę, czy to może być dodatek specjalny, czy umowa o dzieło. Poproszę wzór takiego dokumentu. A może jeszcze inne rozwiązanie, które będzie zgodne z prawem krajowym i europejskim.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej rozpoczyna awans zawodowy, pragnie również poszerzyć swoje kwalifikacje poprzez studia podyplomowe z zakresu biologii. Czy po ukończonych studiach podyplomowych będzie mógł uczyć tego przedmiotu w szkole podstawowej, jeśli ukończył studia magisterskie z zakresu pedagogiki opiekuńczej i studia podyplomowe z edukacji wczesnoszkolnej?
- Czy dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej może samodzielnie zmienić stanowisko pracy: z sekretarki na referenta? Oczywiście w regulaminie pracy jest ujęte takie stanowisko, mamy też zabezpieczone środki finansowe w związku z ewentualną zmianą stanowisk. Czy dyrektor wprowadza taką zmianę zarządzeniem czy wprowadza aneks do umowy o pracę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Od tego roku w szkole jest kształcenie dualne w Technikum, uczniowie maja zajęcia w Hotelach. Pani dyrektor ma podpisać umowę z osobami, które prowadzą zajęcia z uczniami nie wiemy czy osoby to instruktorzy praktycznej nauki zawodu, czy nauczyciele praktycznej nauki zawodu i jakie obowiązuje pensum 22 czy 18?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka posiadająca stopień naukowy doktora oraz zaświadczenie z uczelni o 5-letnim okresie pracy w szkole wyższej została zatrudniona w naszej szkole na umowę o pracę na podstawie art. 9a ust. 5 KN. Po uznaniu, że stopień nauczyciela mianowanego nauczycielka uzyskała z mocy prawa, a potwierdzenie tego faktu to tylko formalność, została zatrudniona od 1.09.2020 r. z uwzględnieniem stopnia nauczyciela mianowanego. Nauczycielka 2.09.2020 r. złożyła wniosek do organu prowadzącego o wydanie aktu awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Niestety zdaniem zarówno organu prowadzącego, jak i MEN, do którego zwróciła się również, powinna być zatrudniona na uczelni na podstawie umowy o pracę. Odpowiedź z MEN nauczycielka otrzymała 31 grudnia 2020 r., a organ prowadzący nie wydał decyzji do dnia dzisiejszego. W dniu 30.10.2020 r. nauczycielka została poinformowana przez szkołę pismem, że w związku z brakiem decyzji o nadaniu stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego będzie otrzymywała wynagrodzenie nauczyciela stażysty. W jaki sposób należy uregulować prawnie zatrudnienie nauczycielki? Czy w tym przypadku można zastosować porozumienie zmieniające z datą wsteczną od 1.09.2020 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe