Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można uczniowi z upośledzeniem w stopniu głębokim, spełniającemu obowiązek poza szkołą na podstawie porozumienia, wydłużyć etap edukacyjny w klasie IV SP? Rozporządzenie mówi o wydłużaniu na koniec etapu czyli np w kl. III SP i Kl VI SP do tej pory i jest to termin do końca lutego. A co z uczniem w klasie IV? Jaka jest podstawa prawna wydłużenia etapu? Jak przeprowadzić procedurę pozostawienia go w klasie IV?
Zgodnie z obowiązującym stanem prawnym - uczniowi niepełnosprawnemu intelektualnie w stopniu głębokim NIE można wydłużyć etapu edukacyjnego, albowiem:
1. Wydłużenia etapu edukacyjnego dokonuje się w stosunku do ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność, która powoduje spowolnienie tempa pracy i utrudnia opanowanie treści podstawy programowej - Rozporządzenie ministra edukacji narodowej z 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. z 2012 r. poz. 204 z późniejszymi zmianami).
2. Natomiast dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim nie otrzymują w/w orzeczenia tylko orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Takie zajęcia - uznane za formę spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki - organizuje się dla ucznia do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończy on 25 lat. Uczeń ten nie realizuje podstawy programowej kształcenia ogólnego, nie podlega obowiązkowi oceniania i klasyfikacji , nie otrzymuje też świadectw – więc nie może być przypisany do żadnej klasy. Szkoła może wydać jego rodzicom/ prawnym opiekunom jedynie zaświadczenie, w którym znajdują się informacje o postępach w różnych obszarach funkcjonowania tego ucznia. – Rozporządzenie MEN z z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz.U. z 7 maja 2013 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem po rekrutacji mam pytanie czy jeśli mam w przedszkolu 50 miejsc a 69 zostało złożonych wniosków to te 19 dzieci zostało wg kryteriów ustawowych i organy prowadzącego nizakwalifikowane, a nastenie nieprzyjęte. Jednocześnie informuję, że były to dzieci 2, 4 letnie, które mają miejsce w innej placówce na terenie gminy 7 km od miejsca zamieszkania. Co musi zrobić gmina dla tych dzieci. Dostały się dzieci 3 letnie, które uzyskały więcej punktów niż czterolatki, rodzice są zbulwersowani proszę o odpowiedź
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ukończone studia podyplomowe z wychowania przedszkolnego i podyplomowe studia z przygotowania pedagogicznego oraz ukończony kurs kwalifikacyjny z zarządzania oświatą i stopień awansu nauczyciela kontraktowego dają możliwość zajmowania stanowiska dyrektora przedszkola niepublicznego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych (liceum ogólnokształcące, technikum zawodowe i internat). W nowym roku szkolnym 2015/2016 dla kilku nauczycieli dyplomowanych i mianowanych będzie brakowało godzin w szkole. Czy mogę uzupełnić etat takich nauczycieli godzinami w internacie - uśredniając godziny? Czy nauczyciel musi wyrazić zgodę na dopełnienie etatu w internacie, a jeżeli tak, to czy powinnam poinformować nauczycieli o tym fakcie na piśmie w m-cu maju? W internacie są zatrudnieni nauczyciele mający kwalifikacje (pedagogika opiekuńczo-wychowawcza) lecz są nauczycielami kontraktowymi. Czy postąpię zgodnie z prawem dając im wypowiedzenie, dopełniając ich godzinami etat mianowanych nauczycieli ze szkoły, którzy zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 12.03.2009r. mając kwalifikacje do pracy w szkole, mają kwalifikacje do pracy w internacie?
- Co zrobić jeśli podczas głosowania za przyjęciem Uchwały było po tyle samo głosów za, przeciw i wstrzymujących się. Obecnych na 7 osób było 6osób (gdyż jedna os. jest na L4) w tym był również głos przewodniczącego. Uchwała zostaje przyjęta czy odrzucona?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wskazanie, jakie ustawy regulują aktualnie edukację uczniów w Polsce – chodzi mi jedynie o ustawy (nie akty wykonawcze – rozporządzenia).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe