Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel pedagogiki religijnej (teolog) plus kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki może uczyć innego przedmiotu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim?
Zgodnie z § 15 ust. 1 Rozporządzenia MEN z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach specjalnych, oddziałach specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych, szkołach podstawowych specjalnych, oddziałach specjalnych w szkołach podstawowych ogólnodostępnych, gimnazjach specjalnych, oddziałach specjalnych w gimnazjach ogólnodostępnych, szkołach ponadpodstawowych specjalnych, oddziałach specjalnych w szkołach ponadpodstawowych ogólnodostępnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz specjalnych ośrodkach wychowawczych, dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, szkołach specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, ośrodkach umożliwiających dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim oraz dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi realizację obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, a także kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, posiada osoba, która:
1) ukończyła studia wyższe lub zakład kształcenia nauczycieli, w zakresie nadającym kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki, o których mowa w § 3 i § 4, lub
2) ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki, określone w § 3 i § 4, a ponadto ukończyła studia podyplomowe, zakład kształcenia nauczycieli lub kurs kwalifikacyjny, w zakresie nadającym kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.
Nauczyciel, który posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela religii w danym typie szkoły, po ukończeniu kursu kwalifikacyjnego w zakresie oligofrenopedagogiki, będzie mógł uczyć religii w danym typie szkoły specjalnej (pkt. 2 powyższego przepisu). Nie posiada on kwalifikacji do nauczania innego przedmiotu zgodnie z § 3 i § 4 Rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel jest zatrudniony na całym etacie w świetlicy szkolnej 26/26 oraz w tym roku szkolnym przydzielono mu 5 godzin z etatu nauczycielskiego - 5/18. Proszę o odpowiedź czy nauczyciel powinien: 1. Mieć dwie odrębne umowy; 2. wyliczone nadgodziny z pensum łączonego 26/26 + 5/18 = etat 24, czyli wychodzi 7 nadgodzin z 24; 3. wyliczone nadgodziny z etatu świetlicy ( 5 godzin )?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor musi wystąpić do Centralnego Rejestru Orzeczeń Dyscyplinarnych z zapytaniem o niekaralność karami dyscyplinarnymi dla nauczyciela, który był wcześniej zatrudniony w przedszkolu na podstawie umowy terminowej i od nowego roku szkolnego będzie zatrudniony ponownie?
- Jestem magistrem edukacji wczesnoszkolnej. Ukończyłam kurs kwalifikacyjny z zakresu oliogofrenopedagogiki i kurs kwalifikacyjny z zarządzania oświatą. Od czterech lat jestem wicedyrektorem w zespole szkół. Czy z takimi kwalifikacjami mogę ubiegać się o stanowisko dyrektora w zespole szkół (szkoła podstawowa i gimnazjum).
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc prawną: Ile godzin powinien formalnie pracować łącznie nauczyciel, który ma w szkole 1,5 etatu (27 godzin); A) do 40 godzin, B) do 60 godzin (proporcjonalnie), C) 40 godzin + 9 dydaktycznych ponadwymiarowych. Jaką podstawą prawną posłużyć się na spotkaniu z rada pedagogiczną?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudnię od września nauczyciela j.angielskiego na 4 godz tygodniowo w przedszkolu - etat 4/25. Nauczyciel ten pracuje w pełnym wymiarze godzin (pełny etat) w szkole podstawowej (posiada zgodę na pracę dodatkową od swojego dyrektora szkoły), w swojej szkole pobiera dodatek wiejski. Czy nawiązując z nim umowę powinnam również płacić mu dodatek wiejski? Jeżeli tak lub nie proszę o pokazanie prawnego uregulowania tego tematu.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe