Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba posiadająca studia magisterskie na kierunku socjologia w zakresie służb socjalnych oraz posiadająca studia podyplomowe pedagogiczne może zostać zatrudniona na stanowisku pedagoga w gimnazjum?
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-pedagoga w gimnazjach posiada osoba, która ukończyła:
- studia magisterskie na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
- studia magisterskie na dowolnym kierunku i studia podyplomowe w zakresie prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
- studia pierwszego stopnia na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
- studia pierwszego stopnia na dowolnym kierunku (specjalności) i studia podyplomowe z zakresu prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
3) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Jeżeli zatem kierunek studiów podyplomowych ukończonych przez nauczyciela pozwala na realizację powyższych zadań, może on zostać zatrudniony na stanowisku pedagoga w gimnazjum.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel przebywający na kwarantannie ma obowiązek prowadzenia zajęć zdalnie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W szkole pracuje nauczyciel wychowania fizycznego, który w tym roku szkolnym ma ograniczenie etatu (16,92/18). W soboty i niedziele czasami jeździ na zawody sportowe z uczniami. Czy godziny, za które mu płacimy mam zaliczyć do średniej godzin nadliczbowych?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację dotyczącą wymagań wobec nauczyciela języka angielskiego w przedszkolu. Dotychczasowy nauczyciel nauczania zintegrowanego ma kurs kwalifikacyjny z języka angielskiego dla klas 0-III.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli nauczyciel w dniu szkolenia, które odbywa się o godz.16.00 pracuje planowo od 12.00 do 16.00, to czy powinno się mu umożliwić pracę w godzinach rannych czyli zamienić godziny pracy z drugim nauczycielem, czy należy zwolnić nauczyciela z całego dnia pracy ponieważ o godz. 12.30 musi wyjechać aby dotrzeć na miejsce szkolenia? Jeżeli nauczyciel w dniu szkolenia, które odbywa się o godz. 16.00 pracuje planowo od godz. 7.00 do 15.30 i realizuje tygodniowo 3 planowe nadgodziny tygodniowo, które zgodnie z uchwałą rady miejskiej są rozliczne proporcjonalnie każdego dnia tygodnia, to czy zwalniając nauczyciela o godz.12.30 na szkolenie liczę mu nadgodziny planowe, czy potrącam tyle ile faktycznie zwalniam- czyli 3, tym bardziej, że za nieobecnego nauczyciela muszę innemu nauczycielowi przydzielić nadgodziny doraźne?
- Poprzedni dyrektor, zawarł z księgową ustną umowę na prowadzenie finansów Rady Rodziców. Księgowa co miesiąc przelewa sobie z konta Rady Rodziców ok. 420 zł. Okazało się, że obecni członkowie RR nic o tym nie wiedzą. Nadmieniam, że RR nie jest organem mocno angażującym się w życie szkoły i w zasadzie teraz to z mojej inicjatywy próbuję nadać jej funkcjonowaniu jakąś "normalność". Czy mogę po prosty zakazać księgowej przelewania sobie comiesięcznej wypłaty i czy w ogóle RR może uchwalić opłatę za prowadzenie jej finansów? Proszę także o podanie aktów prawnych regulujących funkcjonowanie RR, oprócz Ustawy o systemie oświaty.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe