Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w momencie powzięcia informacji o zmianie nazwiska matki ucznia, należy taką zmianę wpisać w arkuszu ocen/dzienniku/księdze uczniów? Czy odpis skrócony aktu małżeństwa należy dołączyć np. do arkusza ocen, czy też wystarczy wgląd do dokumentu i zaznaczenie tego faktu w jakimś innym miejscu? Czy w ogóle na arkuszu wypełnianym komputerowo można coś ręcznie uzupełniać, dokonywać sprostowań?
W przypadku, gdy zmiana imienia (imion) lub nazwiska nastąpiła przed ukończeniem szkoły, w dokumentacji przebiegu nauczania prowadzonej przez szkołę należy przekreślić kolorem czerwonym dotychczasowe imię (imiona) lub nazwisko i nad nim wpisać kolorem czerwonym nowe imię (imiona) lub nazwisko. Na dole strony należy umieścić adnotację "Dokonano zmiany imienia (imion)/nazwiska", datę i czytelny podpis osoby upoważnionej do podpisywania dokumentacji przebiegu nauczania. Nowe imię (imiona) lub nazwisko może być wpisane na podstawie odpisu aktu małżeństwa, decyzji administracyjnej o zmianie imienia (imion) lub nazwiska albo orzeczenia sądowego.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (ze zm.), w szczególności § 21.2.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się maksymalnie 5 dzieci. Czy można łączyć na tych samych zajęciach dzieci w różnym wieku, np. 3 -latka z 6 latkiem; ucznia klasy 4 z uczniem z klasy 6?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła nosi imię byłego lokalnego działacza PZPR. Wśród starszego pokolenia jest ceniony za błyskawiczny rozwój miasta. Co w związku z dekomunizacją dyrektor powinien wykonać?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy czwartej technikum, który w szkolnym planie nauczania m. in. ma przedmioty: język niemiecki, język angielski oraz język niemiecki w budownictwie, uzyskał opinię z poradni PP o zwolnieniu z języka niemieckiego. Powstały wątpliwości, co z językiem niemieckim w budownictwie. Stanowisko poradni PP jest akie, że uczeń powinien być zwolniony z języka niemieckiego oraz języka niemieckiego w budownictwie. Jako dyrektor szkoły jestem jednak w stanie zapewnić uczniowi udział w zajęciach z języka angielskiego w budownictwie w zamian za język niemiecki w budownictwie. Jaka jest wykładnia prawna w sprawie? Jak należy postąpić? Jaki dokument skierowany do ucznia jako dyrektor muszę przygotować?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury założenia szkoły przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym? Do kiedy należy złożyć wniosek o dotację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od 5.10.2010 r. posiadam trzecie orzeczenie z poradni, na podstawie, którego mógłbym otworzyć klasę integracyjną. Czy ewentualnie mogę jeszcze pisać w tym roku szkolnym do organu prowadzącego szkołę o przekształcenie oddziału I klasy gimnazjum w klasę integracyjną? Czy w ogóle, czy od II semestru?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe