Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju i korekcyjno-kompensacyjne może w przedszkolu prowadzić nauczyciel z licencjatem wychowania przedszkolnego z terapią pedagogiczną? Czy musi mieć studia magisterskie? Czy te zajęcia może również prowadzić oligofrenopedagog? Jak to było do tej pory, a jak jest w aktualnym projekcie MEN?
Zgodnie z § 15 ust. 4 pkt 2 w zw. z § 4 ust. 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz. U. z 2017 r., poz. 1575 nauczyciel z licencjatem z wychowania przedszkolnego z terapią pedagogiczną może prowadzić zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu. Oligofrenopedagog musiałby mieć ukończoną specjalizację na studiach z WWRD lub ukończyć studia podyplomowe w tym zakresie, w przeciwnym razie nie posiada wymaganych kwalifikacji (§ 15 ust. 4 pkt 1 i 3 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Reforma oświaty zakłada,że od pierwszego września sześcioletnie szkoły podstawowe zostaną przekształcone w ośmioletnie szkoły podstawowe. Czy jest możliwe, żeby w jednej części budynku powstała szkoła podstawowa I-III, a w drugiej części szkoła podstawowa V-VI?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze godzin przysługuje urlop dla poratowania zdrowia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może patrząc na potrzeby szkoły nakazać nauczycielom prowadzenie dodatkowych dwóch zajęć tygodniowo przeznaczonych np. na koła zainteresowań? Co zrobić, jeżeli n-l nie realizuje tych zajęć twierdząc, że nie ma takiego obowiązku? Sprawa dotyczy br. szkolnego (2016/17).
- Zwracam się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu poniższego problemu. Od 01.09. 2017 r. gimnazjum, którego jestem dyrektorem jest wygaszane. Istniejące budynki szkoły podstawowej i gimnazjum zlokalizowane są w sąsiedztwie (połączone boiskami, wspólne wykorzystywaną salą gimnastyczną). Od 01. 09. 2017 r . uczniowie klas VII szkoły podstawowej uczęszczać będą na lekcje biologii, chemii, geografii do budynku gimnazjum (ok. 300 m). Godziny te realizować będą w ramach uzupełniania etatów nauczyciele zatrudnieni w gimnazjum. W jaki sposób w świetle obowiązujących przepisów oświatowych, formalnie i merytorycznie należy rozwiązać fakt przebywania uczniów szkoły podstawowej w budynku gimnazjum ? Czy np. na zasadzie porozumienia dyrektorów, decyzji organu prowadzącego ? Jakie treści należy uwzględnić w pismach ? W nawiązaniu do problemu pojawiają się wątpliwości: kto winien odpowiadać za zdrowie i bezpieczeństwo uczniów szkoły podstawowej w budynku gimnazjum? Czy ten obowiązek może być nałożony na dyrektora gimnazjum, nauczycieli uzupełniających etaty w szkole podstawowej, a zatrudnionych w gimnazjum, bądź zatrudnionych wyłącznie w gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę zrobić podział na grupy na zajęciach artystycznych ze względu na zainteresowania uczniów. Np. część klasy ma zajęcia muzyczne a druga część plastyczne. Tym samym zwiększy się liczba godzin dla nauczyciela.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe