Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak w roku szkolnym 2017/2018 interpretować przypisy o dniach wolnych w szkole, a konkretnie czy 2 dni rekolekcji (w naszej szkole jest Msza, a później warsztaty prowadzone z animatorami) wlicza się w te 8 dni wolnych?
MEN w uzasadnieniu projektu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1603) sugerował dyrektorom szkół podstawowych przeznaczenie 3 z 8 dodatkowych ustanawianych przez dyrektorów dni wolnych od zajęć na rekolekcje. Jednak ponieważ terminy tych 8 dni wolnych (które mogą, ale nie muszą być przeznaczane na święta religijne) dyrektor musi ogłosić do 30 września, zaś rekolekcje są organizowane na podstawie innych przepisów wykonawczych - § 10 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach (Dz. U. Nr 36, poz. 155 ze zm.), a dyrektor się o ich terminie dowiaduje z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem, można przyjąć, że rekolekcje nie są organizowane w ramach 8 dni, a w ramach dodatkowych maksymalnie 3 dni na odrębnych zasadach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dla dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego (pierwsze ze względu na autyzm, drugie ze względu na autyzm z z zespołem Aspergera) chcę zatrudnić w przedszkolu nauczyciela wspomagającego. Proszę o podanie podstawy prawnej, liczby przysługujących godzin oraz kwalifikacji, jakie powinien mieć taki nauczyciel. Mam trzy pracujące w przedszkolu nauczycielki- jedna skończyła oligofrenopedagogikę z terapią pedagogiczną, druga edukację i rewalidację osób z autyzmem i zespołem Aspergera, a trzecia edukację i rehabilitację osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika). Czy wszystkie mogą być nauczycielem wspomagającym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co w sytuacji, gdy dziecko danej szkoły w ciągu roku przechodzi do trybu edukacji domowej? Czy zostaje ono skreślone z dziennika danego oddziału? Czy i z jaką datą informacja na ten temat powinna pojawić się w arkuszu ocen?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel wspomagający dla dziecka z autyzmem w przedszkolu?
Czy ukończone studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki nadają takie uprawnienia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony wg pensum 18/18 dostaje zastępstwo doraźne na świetlicy na 4 godziny zegarowe. Czy te 4 godz należy mu przeliczyć na godziny lekcyjne (45-minutowe)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola niepublicznego uczęszczają dzieci, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Kto przygotowuje pierwszą wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania takiego dziecka? Jakie dane i formę powinien mieć taki dokument?
Czy zmiany liczby godzin terapii w IPET może dokonać Dyrektor placówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe