Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jako Stargardzkie Stowarzyszenie JEDNAK MOŻNA jestem organem prowadzącym niepublicznego Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii wraz z podstawową szkołą na prawach szkoły publicznej. Zastanawiam się czy uprawnienia Rady Pedagogicznej jakie posiada w Szkole Publicznej muszę nadać w mojej, jak również czy muszę ją powoływać? Interesuje mnie kilka tematów: 1.Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności: a) organizacje pracy Ośrodka i Szkoły, w tym tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych oraz wychowawczych; b) projekt planu finansowego Ośrodka i Szkoły; c) wnioski dyrektora Ośrodka i Szkoły o przyznanie nauczycielom, wychowawcom i innym pracownikom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień; d) propozycje dyrektora Ośrodka oraz Szkoły w sprawach przydziału nauczycielom, wychowawcom i innym pracownikom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.; 2. Do kompetencji stanowiących Rady należy: - zatwierdzenie planu pracy Ośrodka, - uchwalanie zmian w Statucie. Jestem w trakcie aneksowania Statutów MOS oraz Szkoły, boje się, aby Kuratorium nie wniosło sprzeciwu. Jako organ niepubliczny ciężko jest się pogodzić z nadzorem w niektórych kwestiach typu finansowe czy kadrowe lub stricte organizacyjnymi przez osoby, które nie zawsze mają o tym wiedzę.
Na podstawie art. 172 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59, statut danej niepublicznej placówki oświatowej wymienia organy placówki oraz zakres ich kompetencji. Żaden przepis PO nie odsyła do stosowania art. 70 PO co oznacza, że statut niepublicznej placówki może określać inaczej kompetencje rady pedagogicznej, niż obowiązują w publicznej placówce, zaś minimum zadań rady powinno objąć zagadnienia dotyczące oceniania i promowania uczniów szkoły, z uwagi na stosowanie w szkołach z uprawnieniami szkoły publicznej regulacji rozdziału 3a UoSO w zw. z art. 14 ust. 3 pkt 3 PO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o pomoc w przygotowaniu procedury dopuszczenia programów nauczania, podręczników, materiałów ćwiczeniowych oraz materiałów edukacyjnych w szkole podstawowej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Przy szkole funkcjonuje internat dla młodzieży (liceum ogólnokształcące), na podstawie jakich zewnętrznych aktów prawnych powinien funkcjonować internat? W naszej szkole funkcjonują wewnętrzne dokumenty tj. Regulamin Internatu oraz zapisy w Statucie Szkoły. Na podstawie jakich aktów prawnych mogę sprawdzić, czy wszystkie niezbędne informacje zostały zawarte w tych dokumentach. Może dysponujecie Państwo przykładowymi dokumentami na podstawie, których działają inne internaty przyszkolne?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest zakres obowiązków pedagoga szkolnego, psychologa szkolnego i pedagoga specjalnego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieją prawne przesłanki, aby nauczyciel lub inna osoba zatrudniona w szkole karmiła dziecka niepełnosprawne z dziecięcym porażeniem mózgowym. Dziecko ma lat szesnaście i jest niejadkiem. Ma również problem z przełykaniem. Samodzielnie nie je nawet w domu. Oczekiwania rodzica stawiane są w bardzo kategoryczny sposób. Pracujący w szkole nauczyciele mają wiele obaw, że może dojść do nieszczęśliwego wypadku o nieodwracalnych konsekwencjach, o których rodzic nie chce słyszeć.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu niepublicznym we wrześniu br. został powołany zespół realizujący wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz stworzony IPET, kiedy należy zorganizować pierwsze spotkanie ewaluacyjne cząstkowe i drugie spotkanie ewaluacyjne?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe