Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kontynuując poprzednie zapytanie, jeśli chodzi o zajęcia rewalidacyjne co w ten sposób prowadzimy? Co powinno znaleźć się w arkuszu ocen dla ucznia klasy III z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, który miał wydłużony etap edukacyjny o 1 rok oprócz wpisu na pierwszej stronie gdzie podany jest nr uchwały Rady pedagogicznej? Co dalej zrobić z arkuszem, jeśli rodzice w sierpniu przynoszą orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu głębokim i zostały zorganizowane zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze?
Kwestię realizacji zajęć oraz prowadzonej dokumentacji zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu głębokim reguluje rozporządzenia MEN z dnia z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz.U z 7 maja 2013 poz.529), którego zapisy jednoznacznie wskazują, iż:
- nie ma odrębnej podstawy programowej dla w/w uczniów, są tylko wskazania, mówiące jakie sfery rozwoju dziecka obejmują prowadzone zajęcia - § 8.
- podstawą tych zajęć jest indywidualny program rewalidacyjno-wychowawczy - § 11.
- Dokumentacja zajęć obejmuje - § 12. 1.:
1) orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;
2) dziennik indywidualnych zajęć rewalidacyjno- -wychowawczych
3) zeszyt obserwacji.
Uczniowie realizujący te zajęcia nie podlegają rozporządzeniu o ocenianiu i klasyfikacji, więc nie zakłada się dla nich arkusza ocen. Wobec nich stosuje się wyłącznie ocenę opisową formułowaną na podstawie zapisów w zeszycie obserwacji - § 11. 3
Zatem:
- W momencie otrzymania od rodziców nowego orzeczenia, w dotychczasowym arkuszu ocen należy umieścić adnotację o zmianie formy kształcenia na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, podając numer oraz datę wystawienia nowego orzeczenia.
- Tym samym przestanie obowiązywać wydłużony etap edukacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem wicedyrektorem od stycznia bieżącego roku szkolnego. Mam pytanie dotyczące pełnomocnika ucznia (rodziny). Na spotkanie z dyrekcją szkoły mama, która odmawia udzielenia jakichkolwiek informacji dotyczących ojca dziecka (brak kontaktu, nr telefonu) przyszła z pełnomocnikiem ucznia. Panie stwierdziły, że pełnomocnictwo mamy zostało udzielone w formie ustnej. Czy dyrektor powinien prosić o pełnomocnictwo ojca dziecka? Czy taki pełnomocnik, bez pełnomocnictwa ojca ma prawo reprezentować ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy podstawową szkołą publiczną prowadzoną przez stowarzyszenie. Pracownicy/nauczyciele zatrudnieni są na umowę na podstawie Kodeksu pracy. Część kadry pracuje w innych szkołach (inny pracodawca) lub pobiera emeryturę. W wyniku reformy pod nazwą Polski Ład wyżej wymienieni pracownicy stracili część wynagrodzenia (składka zdrowotna). Co można zrobić, żeby pracownik w takim przypadku nie tracił na wprowadzonych zmianach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy według Prawa Oświatowego Rada Pedagogiczna podejmuje uchwałę o klasyfikacji śródrocznej?
Art. 70 ust. 1 pkt 2. ustawy z 14 grudnia 2016 Prawo Oświatowe określa, że ma być klasyfikacja i promocja uczniów, a co w przypadku jedynie klasyfikacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dokonuje wyboru programu wychowania przedszkolnego na cały etap nauki w przedszkolu (art.22 UosO). W związku z tym, mam 2 pytania. 1. Czy należy to tak rozumieć, że musi pracować przez 4 lata na tym samym programie, i nie ma możliwości złożenia wniosku o dopuszczenie innego programu w kolejnym roku szkolnym dla tej samej grupy? 2. Czy wszystkie grupy przedszkolne muszą pracować na tym samym programie, czy każdy nauczyciel może wybrać dla swojej grupy inny program?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wzory arkuszy i świadectw w roku szkolnym 2021/2022 są takie same jak w roku poprzednim, czy była w międzyczasie aktualizacja przepisów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe