Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel dokonuje wyboru programu wychowania przedszkolnego na cały etap nauki w przedszkolu (art.22 UosO). W związku z tym, mam 2 pytania. 1. Czy należy to tak rozumieć, że musi pracować przez 4 lata na tym samym programie, i nie ma możliwości złożenia wniosku o dopuszczenie innego programu w kolejnym roku szkolnym dla tej samej grupy? 2. Czy wszystkie grupy przedszkolne muszą pracować na tym samym programie, czy każdy nauczyciel może wybrać dla swojej grupy inny program?
Na podstawie art. 12 ust. 2 KN nauczyciel w realizacji programu nauczania ma prawo do swobody stosowania takich metod nauczania i wychowania, jakie uważa za najwłaściwsze spośród uznanych przez współczesne nauki pedagogiczne. W związku z tym nauczyciel dokonuje wyboru programu wychowania przedszkolnego spośród programów, które są opracowane na cały okres nauki w przedszkolu, zatwierdzonych przez dyrektora w trybie art. 22a UoSO. Przepisy UoSO ani KN nie ograniczają również nauczyciela w możliwości samodzielnej zmiany programu w nowym roku szkolnym i wyboru innego spośród tych dopuszczonych do użytku. Dyrektorowi nowy program może przedstawić do dopuszczenia do użytku sam nauczyciel lub zespół nauczycieli, jednak taki program musiałby zostać opracowany na wszystkie lata edukacji przedszkolnej, a nie tylko do czasu zakończenia nauki konkretnego rocznika.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zespół szkół specjalnych zorganizowany w szpitalu, w skład którego wchodzi wchodzą jednostki feryjne (szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum) i nieferyjne (przedszkole, zespół pozalekcyjnych zajęć wychowawczych) jest placówką feryjną czy nieferyjną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem magistrem edukacji wczesnoszkolnej. Ukończyłam również podyplomowe studia z zakresu terapii pedagogicznej i zarządzanie oświatą. Czy z takimi kwalifikacjami mogę ubiegać się o stanowisko dyrektora zespołu szkół (skład: przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum)?
- Jakie zmiany powinnam zawrzeć w Statucie przedszkola zgodnie z art. 322 ust.1 z 14 grudnia 2016?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie przepisy określają, że liczba godzin wychowawczych na grupę wychowawczą w bursie (placówka feryjna) nie może być większa niż 55? Czy tych 55 godzin na grupę wychowawczą może stanowić godziny pracy dla wychowawcy w ciągu dnia i w nocy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel ma prawo odmówienia dyrektorowi ( bez żadnych konsekwencji)wykonywania nieodpłatnie dodatkowych zadań w szkole np. prowadzenie strony internetowej, opieka nad pracownią informatyczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe