Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie odnośnie dzieci odbywających roczne przygotowanie przedszkolne w punkcie przedszkolnym - rok szkolny 2015/2016 (pięciolatki). Niektórzy rodzice chcą ponownie zostawić dzieci w zerówce (już sześciolatki) na rok szkolny 2016/2017. Proszę o podanie ustawy, która reguluje zasady pozostawienia dzieci ponownie w zerówce. Czy potrzebna jest wizyta tych dzieci w poradni? Jakie kroki trzeba podjąć, aby mogły kontynuować naukę w naszej placówce?
Ponieważ od dnia 1 września 2016 r. zostanie podniesiony do 7 lat wiek rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego, zaś rodzice 6-latków będą mogli podjąć indywidualną decyzję, czy poślą dziecko do szkoły, więc generalnie dzieci w wieku 6 lat kontynuują wychowanie przedszkolne bez potrzeby przedkładania orzeczenia poradni psychologiczno - pedagogicznej (art. 14 ust. 1, art. 15 ust. 2, art. 16 ust. 1 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy na świadectwie ukończenia gimnazjum dla ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym musi znaleźć się informacja o udziale ucznia w projekcie oraz temat zrealizowanej pracy? Czy uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami mają obowiązek realizacji projektów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący może wyrazić zgodę na podział na grupy na zajęciach wychowania fizycznego w klasie trzeciej gimnazjum, jeżeli liczba uczniów w klasie wynosi 25?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń III klasy w branżowej szkole I stopnia zdał egzamin z kwalifikacji zawodowej i zakończył 36-miesięczną praktykę jako młodociany pracownik, ale nie ukończył szkoły i powtarza III klasę. Jak w SIO należy uzupełnić dane dziedzinowe dotyczące statusu pracownika młodocianego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Niepełnosprawne ruchowo dziecko z oddziału przedszkolnego jest cewnikowane. Szkoła nie posiada gabinetu. Tą czynność wykonuje pomoc nauczyciela, która ma dyplom opiekuna medycznego. Proszę o przepisy prawa, które pomogą stworzyć dla dziecka odpowiednie warunki np. gabinet pielęgniarski, dostosowany plac zabaw, umywalka, winda itp.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 1.09.2017 r. przestały funkcjonować szkoły zawodowe. Pozostały jedynie klasy szkół zawodowych prowadzone przez szkoły branżowe. Jakiej pieczątki należy używać wydając zaświadczenie, duplikat legitymacji (a na zakończenie roku szkolnego również świadectwa), uczniowi klasy drugiej i trzeciej szkoły zawodowej? Czy ma to być pieczątka szkoły branżowej, czy zawodowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe