Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie w związku z zawieszeniem zajęć w szkole z powodu COVID-19. 1. Otrzymałam informację od nauczyciela o dodatnim wyniku na COVID-19. 2. Otrzymałam pozytywną opinię sanepidu na zajęcia hybrydowe i zdalną naukę dla klas (VII, VIII) objętych kwarantanną od 15.10.2020 r. do 22.10.2020 r. 3. Otrzymałam zgodę organu prowadzącego na zwieszenie zajęć. 4. Wydałam zarządzenie. Pytanie brzmi: Czy dyrektor zawiesza zajęcia w szkole na czas określony, wprowadzając naukę zdalną dla uczniów objętych kwarantanną i utrzymując dla pozostałych klas naukę stacjonarną? Chodzi mi o stan prawny na dzień 15.10.2020 r. Czy moje postępowanie jest prawidłowe?
Zgodnie z ogólnymi zasadami, obowiązującymi na dzień 15 października 2020 r. decyzję, o całkowitym lub częściowym zamknięciu szkoły i przejściu na nauczanie zdalne lub hybrydowe podejmował dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym i przy pozytywnej opinii powiatowego inspektora sanitarnego.
Jak podkreślało Ministerstwo Edukacji Narodowej na swojej stronie- wprowadzenie żółtej lub czerwonej strefy na terenie danego powiatu nie oznaczało automatycznego przechodzenia szkół w tryb pracy mieszany czy zdalny. W takich wypadkach powiatowa stacja sanitarno-epidemiologiczna mogła zalecić tylko ograniczone działania, jak np. obowiązek zasłaniania ust i nosa w przestrzeniach wspólnych szkoły lub placówki. W przypadku funkcjonowania placówki w trybie mieszanym lub zdalnym okres ten nie powinien być dłuższy niż czas kwarantanny, a dyrektor w porozumieniu z nauczycielami mógł na ten okres ograniczyć zakres treści materiału z poszczególnych przedmiotów.
Decyzja uzależniona była od charakteru kontaktu osoby zarażonej lub podejrzanej o zarażenie z innymi osobami danej szkoły, czyli nauczycielami, uczniami i obsługą administracyjną. Po podjęciu przez Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny decyzji o przesunięciu formy nauczania ze stacjonarnej na hybrydową, w zależności od poziomu nauczania lub klas objętych zagrożeniem stosowano wybrany wariant postępowania, tj.:
• zawieszenie zajęć i zamknięcie szkoły oraz całkowite przejście na nauczanie zdalne,
• wprowadzenie kształcenia w wariancie hybrydowym, gdzie część oddziałów uczy się w formie tradycyjnej, a część zdalnie.
Z przedstawionych przez pytającego informacji wynika, że postąpił on prawidłowo, o ile zastosował się do decyzji Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w zakresie terminów stosowania danej formy nauki. Ważne jest również to, czy uzyskano pozytywną opinię organu prowadzącego szkołę.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie powinnam mieć dokumenty w szkole, żeby spełnić kryteria kontroli zarządczej
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od lutego 2017r. uruchamiam w swoim CKU nowy kierunek kształcenia w ramach Kwalifikacyjnych Kursów Zawodowych - 'asystent osoby niepełnosprawnej', kwalifikacja Z.8. W trakcie rekrutacji muszę przekazać kandydatowi skierowanie na badania do lekarza medycyny pracy. Bardzo proszę o pomoc w sformułowaniu czynników uciążliwych, niebezpiecznych i szkodliwych związanych z ww. zawodem, które należy uwzględnić w skierowaniu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy liczyć godzinę lekcyjną nauczycielowi języka angielskiego w przedszkolu: 45 minut, czy 60 minut? Etat ma on w szkole podstawowej - 18 godzin, a w przedszkolu realizuje nadgodziny.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Niepubliczny Punkt Przedszkolny jest czynny w godzinach 8-13, czy w tym czasie może odbywać się rehabilitacja w ramach rewalidacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z możliwością wprowadzenia dziennika elektronicznego i pełnej dokumentacji szkoły w wersji elektronicznej dla naszej placówki, oraz ułatwienie rodzicom śledzenie osiągnięć swoich dzieci postanowiłem wprowadzić w/w narzędzia z wykorzystaniem platformy nSzkoły. Część rady pedagogicznej nie wyraża zgody na powyższe rozwiązanie twierdząc, że jest to dla nich dodatkowa praca i nie będą jej wykonywać. Jednocześnie, co wynika z obserwacji i wywiadów, część rodziców dobrze postrzega takie rozwiązanie a dotychczasowe kontakty w tej kwestii pozostawiały sporo niedoskonałości. Czy wprowadzenie obowiązku tej formy wymaga uchwały rady pedagogicznej, czy też wystarczy zarządzenie dyrektora szkoły. Szkoła dysponuje środkami technicznymi (30 komputerów w różnych miejscach, w tym w pokoju nauczycielskim, trzech klasach i 4 stanowisk w czytelni). Wierzę jednocześnie, że wprowadzenie tych narzędzi podwyższy jakość pracy szkoły, zwiększy systematyczność i jasność oceniania uczniów, oraz umożliwi rodzicom lepszy kontakt z nauczycielami i kontrolę nad swoimi dziećmi.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe