Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje pytanie dotyczy dni wolnych od pracy w roku szkolnym 2010/2011. Czy 21 i 22 VI mogą być dniami wolnymi jeśli w szkole dokonano takiego wyboru po zaopiniowaniu odpowiednich organów szkoły (rady pedagogicznej, rady rodziców, samorządu uczniowskiego)?
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (ze zm.):
§ 5. 1. Dyrektor szkoły lub placówki, po zasięgnięciu opinii rady szkoły lub placówki, a w przypadku szkół lub placówek, w których rada nie została powołana, rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego, biorąc pod uwagę warunki lokalowe i możliwości organizacyjne szkoły lub placówki, może, w danym roku szkolnym, ustalić dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych (...).
2. Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych, o których mowa w ust. 1, mogą być ustalone:
1) w dni, w których w szkole lub placówce odbywa się odpowiednio:
a) sprawdzian przeprowadzany w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej,
b) egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w gimnazjum,
c) egzamin maturalny,
d) etap pisemny egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe,
2) w dni świąt religijnych niebędących dniami ustawowo wolnymi od pracy, określone w przepisach o stosunku państwa do poszczególnych kościołów lub związków wyznaniowych,
3) w inne dni, jeżeli jest to uzasadnione organizacją pracy szkoły lub placówki lub potrzebami społeczności lokalnej.
§ 6a. 1. W dniach, o których mowa w § 5 ust. 1, szkoła ma obowiązek zorganizowania zajęć wychowawczo-opiekuńczych.
2. Szkoła ma obowiązek informowania rodziców (prawnych opiekunów) o możliwości udziału uczniów w zajęciach wychowawczo-opiekuńczych organizowanych w dniach, o których mowa w § 5 ust. 1.
Co oznacza, że szkoła "pracuje" w tych dniach, nie prowadząc zajęć dydaktyczno-wychowawczych, ale oragnizując zajęcia wychowawczo-opiekuńcze. Mogą to być dni wybrane przez szkołę na podstawie § 5 ust. 2 pkt 3.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy szkołą ogólnodostępną bez klas integracyjnych. W przyszłym roku szkolnym kiedy doją uczniowie z innych miejscowości klasa IV będzie liczyła 30 uczniów w tym 3 uczniów będzie posiadało orzeczenie o niepełnosprawności i 1 o niepełnosprawności sprzężonej. Jakie są możliwości i jakie warunku musi spełnić szkoła aby utworzyć klasę integracyjną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy nauczyciel może mieć zwiększony wymiar zajęć? Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy gmina musi sfinansować godziny pomocy psychologiczno-pedagogicznej przydzielone nauczycielom zgodnie z nowym rozporządzeniem o tejże pomocy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W oparciu o jakie przesłanki prawne należy przygotować arkusz organizacyjny bursy szkolnej na rok szkolny 2017/2018?
Kto w bursie od wrzesnia 2017r. powinien realizować zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej - wychowawca grupy czy pedagog/psycholog jako specjalista w aspekcie zmian w KN (w art.42 po 2c dodanie 2d). Czy zatem należy utworzyć stanowisko psychologa/pedagoga?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W październiku dyrektor prywatnego, dziennego liceum dla młodzieży przedstawił uczniom ich obowiązki. Uczniowie podpisali dokument. U niektórych osób pojawiły się zapisy dotyczące tego z kim nie mogą siedzieć w ławce na lekcji. Dotyczyło to również tzw zakochanej parze, która flirtowała ze sobą , dotykała się pod ławką nie interesowała się przebiegiem lekcji.
Obecnie uczeń (już pełnoletni) zarzucił szkole, że ów regulamin godzi w jego interesy i samopoczucie i jest sprzeczny z zapisem statutowym który brzmi: celem i zadaniem szkoły jest: zapewnienie uczniom pełnego rozwoju intelektualnego i emocjonalnego w warunkach poszanowania ich godności oraz wolności światopoglądowej i wyznaniowej.
Uczeń twierdzi, że zapis mówiący o tym, że nie może w trakcie lekcji siedzieć w ławce ze swoja dziewczyną jest równoznaczny z brakiem jego poszanowania.
Czy nauczyciele w szkole maja prawo decydowania o tym z kim siedzi uczeń w ławce? (para była wyłącznie zainteresowana sobą)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe