Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel jest zatrudniony na stanowisku pedagog specjalny na pół etatu tj. 10/20. Dodatkowo otrzymał 8 godzin zajęć rewalidacyjnych. Czy jego etat powinien być powiększony do 18/20, czy powinien mieć obliczone pensum łączone?
Nauczyciel zatrudniony na stanowisku specjalisty – pedagoga, w ramach tego pensum, którego wymiar określa organ prowadzący (nie więcej niż 22 godziny tygodniowo), realizuje również zajęcia rewalidacyjne, co skutkuje zwiększeniem wymiaru zatrudnienia do 18/20 bez konieczności wyliczenia tzw. pensum łączonego – art. 42 ust. 7 pkt 3 lit. b ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm. Są to również zajęcia specjalistyczne, realizowane m.in. przez pedagoga z uczniem niepełnosprawnym lub w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej (§ 6 ust. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9.08.2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r. poz. 1578, § 6 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9.08.2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r. poz. 1591, wyrok WSA w Gliwicach z 4.09.2014 r., IV SA/Gl 674/14, orzeczenia.nsa.gov.pl).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w myśl art.143 ustawy z dnia 27.10.2017 roku o finansowaniu zadań oświatowych od 01.09.2018 można zatrudnić asystenta nauczyciela?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Urlop wychowawczy. Placówka nieferyjna. Nauczycielka wychowania przedszkolnego (tzw. "zerówki") w szkole podstawowej, od 19.11.2019 wróci do pracy po urlopach związanych z rodzicielstwem i uzupełniających. Istnieje prawdopodobieństwo, że po powrocie, pod koniec listopada, będzie chciała złożyć wniosek o urlop wychowawczy od 2 stycznia. Czy w tej sytuacji dyrektor szkoły powinien udzielić jej urlopu wychowawczego tak jak pracownikom placówek feryjnych do końca zajęć dydaktycznych (i czy należy wówczas rozumieć przez to ogólny termin zakończenia zajęć dydaktycznych w szkole przypadający na końcówkę czerwca czy uwzględnić także okres dyżuru wakacyjnego) czy do 31 sierpnia 2020 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor odszedł na emeryturę w dn. 28 sierpnia 2018 r, organ prowadzący wyliczył, że należy mu się tylko 24 dni urlopu z czego skorzystał przed odejściem na emeryturę i co zapisane zostało w jego świadectwie pracy. Czy prawidłowo wyliczono urlop? Czy nie powinno to być 35 dni? Czy należy wypłacić ekwiwalent za niewykorzystany urlop?( szkoła feryjna).
Osoba ta nadal jako emeryt pracuje w szkole od dnia 1 września.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownica do końca marca miała urlop 8-godzinny, od 1 kwietnia przechodzi na 7-godzinny – dostarczyła orzeczenie o niepełnosprawności. Jak należy przeliczyć urlop?
Czy tak:
3/12 * 26 = 6,5 * 8 godz. (52 godz.)
oraz
9/12 * 26 = 19,5 * 7 godz. (136 godz. i 30 min),
co razem daje 26 dni = 188 godz. 30 min?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielka z wykształceniem mgr z pp,która ukończyła studia na kierunku pedagogika specjalna o specjalności resocjalizacja może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z uczniami z zespołem Aspergera lub z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe