Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel został zatrudniony w placówce 4 września i rozpoczyna staż. Czy w planie rozwoju zawodowego ma wpisać datę rozpoczęcia stażu 4 września i czy w związku z tym przedłuża mu się okres stażu do 4 czerwca, czy kończy staż 31 maja?
Na ten temat pisaliśmy wielokrotnie, proponujemy analizę szczegółowych treści. W przypadku nieobecności nauczyciela w pracy z powodu czasowej niezdolności do pracy wskutek choroby, zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy lub urlopu innego niż urlop wypoczynkowy i urlopy, o których mowa w ust. 5a, trwającej nieprzerwanie dłużej niż miesiąc, staż ulega przedłużeniu o czas trwania tej nieobecności. W przypadku nieobecności dłuższej niż rok nauczyciel jest obowiązany do ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze. W przypadku nieobecności nauczyciela w pracy z powodu urlopu macierzyńskiego, urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, dodatkowego urlopu macierzyńskiego, dodatkowego urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopu rodzicielskiego lub urlopu ojcowskiego, staż ulega przedłużeniu o czas trwania tej nieobecności. W przypadku, gdy łączny czas nieprzerwanej nieobecności w pracy z przyczyn, o których mowa wyżej, jest dłuższy niż rok i 6 miesięcy, nauczyciel jest obowiązany do ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze. Nauczyciel rozpoczął staż w terminie ustawowym, nie przedłuża się stażu.
Podstawa prawna: USTAWA z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (ze zm.), w szczególności rozdział 3a.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy istnieje podstawa prawna świadcząca o tym, że dyrektor niepublicznego przedszkola nieposiadający stopnia awansu zawodowego może nadawać stopnie awansu nauczycielom odbywającym staż?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który rozpoczął pracę w przedszkolu niepublicznym od dnia 5 września może rozpocząć awans zawodowy na stopień nauczyciela kontraktowego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Kto może zostać ekspertem awansu zawodowego nauczycieli? Jaka jest procedura powołania eksperta?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielka legitymująca się stopniem awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, zatrudniona w szkole na zastępstwo na jeden rok szkolny może odbyć staż na nauczyciela dyplomowanego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczące procedury awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego.
Kontekst:
Szkoła jest placówką niepubliczną (prywatną) o uprawnieniach szkoły publicznej. Organem prowadzącym jest osoba fizyczna, która jednocześnie pełni funkcję dyrektora szkoły. W szkole ponadto zatrudniony jest dyrektor ds. pedagogicznych. Nadmieniam, iż dyrektor główny i dyrektor ds. pedagogicznych są małżeństwem. Dyrektor główny prowadzi własną działalność gospodarczą, a dyrektor ds. pedagogicznych zatrudniony jest na etacie.
Pytania:
1. Do kogo nauczyciel składa wniosek o rozpoczęcie stażu (do dyrektora głównego, czyli jednocześnie organu prowadzącego szkołę, czy do dyrektora ds. pedagogicznych)?
2. Kto pisze ocenę dorobku zawodowego (dyrektor główny, czyli jednocześnie organ prowadzący szkołę, czy dyrektor ds. pedagogicznych)?
3. Do kogo zwraca się nauczyciel o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego (do dyrektora głównego, czyli jednocześnie organu prowadzącego szkołę, czy do dyrektora ds. pedagogicznych)?
4. Jak interpretować skład komisji? 4a. Organ prowadzący (czyli osoba fizyczna, która jest jednocześnie głównym dyrektorem); 4b. Dyrektor – dyrektor ds. pedagogicznych czy dyrektor główny (i jednocześnie organ prowadzący)
5. Czy dyrektor główny może występować jednocześnie jako organ prowadzący szkołę i jako dyrektor w komisji? Czy zasadne jest przekazanie uprawnień do prowadzenia awansu zawodowego nauczycieli dyrektorowi ds. pedagogicznych? Wówczas dyrektor główny występowałby jako organ prowadzący szkołę. Proszę również o informację, który wzór aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego należy wykorzystać – 4A, 5, 6 czy 8?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe