Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o konkretną informację oraz wskazanie podstawy prawnej mówiącej, jakie dokumenty należy złożyć w kuratorium oświaty po zakończeniu działalności niepublicznego punktu przedszkolnego prowadzonego przez fundację?
Na podstawie art. 89a ust. 1 w zw. z art. 84 ust. 4 UoSO, w związku z likwidacją niepublicznego punktu przedszkolnego, kuratorowi oświaty należy przekazać dokumentację przebiegu nauczania - dzienniki zajęć (§ 12 rozporządzenia MEN z dnia 31 sierpnia 2010 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania, Dz. U. z 2010 r. Nr 161, poz. 1080) i ewentualnie inną dokumentację przebiegu nauczania, prowadzoną na podstawie statutu danego punktu przedszkolnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W ostatnim pytaniu, sprawdzonym 10.05.2019 roku nie chodziło wyłącznie o orzeczenia. Oczywistym jest, iż dyrektor jako przewodniczący zespołu, zapoznając się z dokumentacją, może wnieść też swoje uwagi do orzeczenia - zna sprawę, jest decydentem. A co począć w przypadku dopisywania wniosków do opinii (zwykła opinia bez rangi orzeczenia, nie mówimy o WWRD), dyrektor nie widzi dziecka, nie posiada danych świeżych z wywiadu, nie dokonywał obserwacji dziecka oraz nie tworzył hipotez diagnostycznych, a psycholodzy też nie wszystko notują. Wnioski, jakie psycholog zawiera w opinii nie mogą naruszać interesu zarówno dziecka, jak i rodziców i nie zwalnia z tego żadne rozporządzenie MEN. Jak rozmawiać nt. nadmiernej ingerencji w diagnozę czy wnioski konkretnego specjalisty w przypadku zwykłych opinii? Czy dyrektor takich "poprawek" (swoich uwag) nie powinien omówić z zespołem diagnozującym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać realizacja w przedszkolu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010r. - proszę o wskazówki praktyczne ( organizacja, przebieg i dokumenty )
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem "świeżo" powołanym dyrektorem i mam pytanie, jakie treści ma zawierać załącznik do uchwały w sprawie wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor branżowej szkoły musi wykorzystać godziny do dyspozycji dyrektora, które są przewidziane w ramowym planie nauczania czy może ich nie zrealizować w ciągu trzech lat nauki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych, dla których organem prowadzącym jest organizacja pozarządowa występują o opinie arkusza organizacyjnego do związków zawodowych i KO?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe