Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o konkretną odpowiedź popartą przepisem prawnym nt. czy przedszkole niepubliczne powinno dostać dodatkowe dofinansowanie z UM na dziecko ze wczesnym wspomaganiem rozwoju jeśli opinia została dostarczona do UM w dniu 5 listopada 2015 r. Czy UM może odmówić przekazania zwiększonej subwencji?
W związku z uzyskaniem przez ucznia orzeczenia poradni o objęciu wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka po dniu 30 września 2015 r., placówka powinna otrzymać wyższą dotację od terminu przedłożenia orzeczenia poradni przez rodzica. Gmina powinna zwrócić się do MEN z wnioskiem o korektę liczby uczniów (ogółem oraz niepełnosprawnych) z terenu gminy w celu naliczania subwencji w wyższej wysokości. Na tej podstawie MEN powinien zwiększyć wysokość transzy transzy części oświatowej subwencji ogólnej z rezerwy budżetowej na zwiększenie zadań, przekazywanej co miesiąc do gminy i w konsekwencji placówka powinna dostać wyższą dotację (a gdy zostanie przekazana później – wraz z wyrównaniem). Dotacja przysługuje bowiem na każde dziecko niepełnosprawne, w zależności od faktycznej liczby takich uczniów w przedszkolu i powinna być rozliczona od dnia przyjęcia ucznia z takim orzeczeniem lub przedłożenia orzeczenia poradni przez rodzica (art. 90 ust. 1a UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od 01.09.2016 szkoła podstawowa, w której jestem dyrektorem wejdzie w skład zespołu szkół. W maju będzie przeprowadzony konkurs na nowego dyrektora zespołu szkół. Proszę powiedzieć, kto powinien opracować arkusz organizacji szkoły na rok szkolny 2016/2017: czy obecny dyrektor uwzględniając swoją szkołę i do końca kwietnia br. czy już nowy dyrektor?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole są dwa oddziały przedszkolne 4i 5 latki oraz 6-latki. Rodzic podjął pracę i prosi o zapisanie dziecka 4 - letniego. Szkoła dysponuje wolnym miejscem w grupie 6- latków. Czy można przyjąć dziecko (w grupie są dzieci z sąsiedztwa). Rodzicowi bardzo zależy, proszę o pomoc w podjęciu decyzji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ok. w tym roku związki zawodowe nie opiniują arkuszy. Ale czy w przyszłym roku mimo ,że w naszej szkole nie działają żadne związki (a jesteśmy szkołą prowadzoną przez Stowarzyszenie) związki działające na terenie Gminy będą opiniować również nasz arkusz.? Powiem szczerze byłaby to dziwna sytuacja.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- BARDZO PROSZĘ O TREŚĆ UCHWAŁY KLASYFIKACJI ŚRÓDROCZNEJ I KOŃCOWOROCZNEJ ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI PRAWA, TJ. STAN OD WRZEŚNIA 2015.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szukam podstawy programowej do nauczania języka niemieckiego jako mniejszości narodowej w przedszkolu i nigdzie nie mogę znaleźć.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe