Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Szukam podstawy programowej do nauczania języka niemieckiego jako mniejszości narodowej w przedszkolu i nigdzie nie mogę znaleźć.
Od 1 września 2017 roku obowiązuje nowa podstawa programowa zarówno dla języków obcych jak i dla języków mniejszości narodowych.
Podstawę programową dla języka niemieckiego jako języka mniejszości narodowej Podstawa programowa kształcenia ogólnego z komentarzem. Szkoła podstawowa. Język mniejszości narodowej lub etnicznej. Dobra szkoła znaleźć można na stronie Ośrodka Rozwoju Edukacji: www.ore.edu.pl lub stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej: www.reformaeduakcji.men.gov.pl
Nowa podstawa programowa posłuży w szczegółach do opracowania programu nauczania języka mniejszości narodowej niemieckiej i od września 2017 powinna być realizowana w ramach zajęć języka niemieckiego dla dzieci mniejszości niemieckiej w Polsce.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U.z 2017r. poz.356).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel mianowany w trakcie stażu na nauczyciela dyplomowanego otrzymał kare porządkową - upomnienie zgodnie z artykułem 108 Kodeksu Pracy, ponieważ pozostawił dziecko bez opieki i naraził go na niebezpieczeństwo.Kara ta została nałożona 05.01.2010 r. Nauczyciel staż kończy 31 maja 2010 r. Czy kara ta ma wpływ na ukończenie stażu i otrzymanie oceny pozytywnej za okres tego stażu.Proszę o poradę.
- Proszę o odpowiedź na pytanie, czy aktualnie zwolnienie ucznia z wychowania fizycznego powinno się wydawać w drodze decyzji czy w innej formie? Proszę o wzór pisma, na podstawie którego dyrektor zwalnia ucznia z ww zajęć.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można w placówce oświatowej połączyć w oddziale dzieci z rożnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej (np.lekki i umiarkowany) z zachowanie odpowiednich podstaw nauczania dla każdego z nich?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do końca listopada szkoła gimnazja) ma dokonać zmian w Statucie dotyczących warunków realizacji projektów edukacyjnych, ale dla mnie zapis w rozporządzeniu jest zbyt ogólny - co należy rozumieć pod sformułowaniem "warunki"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dla kogo...dla jakich uczniów jest przewidziana Niepubliczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy. Chodzi mi konkretnie o ustosunkowanie się do tekstu zawartego w Rozporządzeniu mianowicie...jest tam następujący zapis...SZKOŁA SPECJALNA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY
DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM
LUB ZNACZNYM ORAZ DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI SPRZĘŻONYMI.
Pytanie moje dotyczy konkretnie tego czy musi być niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym i do tego dodatkowo jeszcze niepełnosprawność sprzężona?czyli np. niepełnosprawność intelektualna umiarkowana plus autyzm plus ruchowa. Jak to interpretować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe