Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przeczytałam art.w sprawie zmian w organizacji szkoły podstawowej. Czy od września 2016r. przestaną funkcjonować szkoły podstawowe o niższym stopniu organizacyjnym? Czy przepis ten jest równoznaczny dla wszystkich obowiązujących do tej pory tego typu szkół? Czy będzie jednak możliwe pozostawienie klas I-III jeśli organ prowadzący ma w przyszłości powołać zepół szkolno-przedszkolny. W szkole funkcjonują klasy I-IIIi 3 oddziały przedszkolne dla dzieci w wieku 3-5 lat.
Na dzień 1 czerwca 2015 r. żaden z projektów nowelizacji ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) - mianowicie z dnia 8 maja 2013 r., 28 sierpnia 2013 r., 15 stycznia 2014 r., 19 lutego 2014 r., 22 lipca 2014 r. i 23 stycznia 2015 r. (www.rcl.gov.pl) - nie przewidywał i nie przewiduje likwidacji klas I – III w szkołach podstawowych. Od dnia 1 września 2016 r., zgodnie z aktualnym stanem prawnym, nie ulegnie zmianie art. 61 ust. 1 u.s.o. stanowiący, że struktura organizacyjna szkoły podstawowej obejmuje klasy I-VI. Również z podstawy programowej szkoły podstawowej, stanowiącej załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2012 r., poz. 977 z późn. zm.) wynika, że nadal będzie obowiązywała w klasach I – III.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam,mamy ucznia w kl IV SP, który sprawia kłopoty wychowawcze. Współpraca z rodzicami jest praktycznie niemożliwa, ponieważ matka nie chce podejmować decyzji, odwleka je w czasie, pisze mnóstwo pism do wychowawcy, dyrektora, z kolejnymi uwagami. Od miesiąca nie możemy podpisać kontraktu z uczniem i matką, ponieważ wynajduje przeróżne przyczyny, aby odwlec to w czasie. Zaproponowałam rozmowę z udziałem mediatora z PZM, ale matka nie wyraziła zgody. W wyniku ciągłych ataków matki na wychowawczynię (nieuzasadnionych)jest ona bardzo znerwicowana. Czy istnieje jakikolwiek sposób, aby przenieść ucznia do szkoły rejonowej skoro nasza szkoła budzi tyle zastrzeżeń u tych Państwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak interpretować zapis z opinii PPP, która zaleca ,,dostosowanie warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych"? Czy jest to dla dysortografika równoznaczne z wydłużeniem czasu podczas wszystkich form sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów w czasie zajęć lekcyjnych, np. klasówki, kartkówki, sprawdziany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic wychowanka dostarczył dyrektorowi przedszkola w jednym czasie (22 września 2017r.) opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W treści opinii o wczesnym wspomaganiu i orzeczeniu występują te same zalecenia (podobna treść). 1. Czy jako dyrektor jestem zobowiązana do organizacji odrębnych zajęć?
2. W treści orzeczenia o kształceniu specjalnym nie ma wskazania o zatrudnianiu dodatkowego nauczyciela wspomagającego lub pomocy nauczyciela. Czy jestem do tego zobowiązana jako dyrektor?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie 1: Czy można łączyć klasę IV, V i VI na wychowanie fizyczne, co z podstawą programową i bezpieczeństwem dzieci?; Pytanie 2: Czy można dać wypowiedzenie nauczycielowi bez opinii ZNP mimo, że ten nauczyciel nie jest członkiem ZNP?; Pytanie 3: Czy Przedszkole może być czynne do godziny 13:00, a po godz. 13:00 czy może być obsługiwane z godzin karty nauczyciela?
- Czy umowa kupna sprzedaży może być dokumentem księgowym. Chciałam zakupić do przedszkola bembenki dla dzieci. Wyrabia je Pan, który nie może wystawić ani faktury ani rachunku. Zawarta zostałaby umowa kupna-sprzedaży. Czy taka umowa może stanowić dokument źródłowy wydatku poniesionego z dotacji dla przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe