Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie 1: Czy można łączyć klasę IV, V i VI na wychowanie fizyczne, co z podstawą programową i bezpieczeństwem dzieci?; Pytanie 2: Czy można dać wypowiedzenie nauczycielowi bez opinii ZNP mimo, że ten nauczyciel nie jest członkiem ZNP?; Pytanie 3: Czy Przedszkole może być czynne do godziny 13:00, a po godz. 13:00 czy może być obsługiwane z godzin karty nauczyciela?
Ad. 1 Łączenie klas na zajęciach (tworzenie grup międzyklasowych) jest dopuszczalne, jeśli łącznie bierze w nich udział nie więcej niż 26 uczniów, prowadzenie zajęć umożliwi realizację podstawy programowej dla poszczególnych roczników oraz organizacja zajęć umożliwia zapewnienie bezpiecznych warunków zajęć (§ 7 ust. 1 pkt 7 rozporządzenia MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, Dz. U. z 2012 r., poz. 204 z późn. zm.).
Ad. 2 Jeśli nauczyciel nie korzysta z reprezentacji swoich interesów przez związek zawodowy, nie ma obowiązku konsultowania wypowiedzenia ze związkiem, a rozwiązanie stosunku pracy będzie ważne i skuteczne (art. 38 KP, art. 20 ust. 5a KN).
Ad. 3 Po godzinie 13.00 mogą być przydzielane nauczycielom zajęcia w ramach tzw. godzin karcianych, jeśli nie będzie realizowana podstawa programowa, tylko przedszkole będzie wykonywało statutowe zadania – np. opieka nad przedszkolakami, zajęcia uwzględniające potrzeby i zainteresowania dzieci (art. 42 ust. 2 KN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeżeli nauczyciel przedszkola (placówka nieferyjna) pracował w niedzielę, to czy należy mu się dzień wolny?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie - Art. 44o. 3. Na wniosek rodziców ucznia i po uzyskaniu zgody wychowawcy oddziału albo na wniosek wychowawcy oddziału i po uzyskaniu zgody rodziców ucznia rada pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego, jeżeli poziom rozwoju i osiągnięć ucznia rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym treści nauczania przewidzianych w programie nauczania dwóch klas? W najbliższym czasie na posiedzeniu RP ma zapaść decyzja o promowaniu ucznia klasy pierwszej do klasy drugiej. Pytanie: - czy uczeń otrzymuje świadectwo? - z jaką datą wystawia się świadectwo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Będę pisać projekt arkusza organizacji przedszkola wg wytycznych będzie on wędrował- związki- organ prowadzący- kuratorium oświaty. Moje pytanie czy umieszczać w arkuszu imiona i nazwiska nauczycieli, pracowników obsługi, czy zastosować inicjały np. J.D. czy napisać np. nauczyciel 1, nauczyciel 2, itp, czy wymieniać stanowiska: intendent, woźna itp.? Jak przekazywanie danych osobowych w arkuszach ma się do ustawy o ochronie danych osobowych?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel pedagogiki religijnej (teolog) plus kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki może uczyć innego przedmiotu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy magister pedagogiki społeczno-opiekuńczej posiadający również kwalifikacje z zakresu filologii polskiej z oligofrenopedagogiką może prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach których należy stymulować rozwój emocjonalno-społeczny uczniów, uczyć rozpoznawania wyrażania i radzenia sobie z emocjami, współdziałania z rówieśnikami, a także usprawniać percepcję słuchową, wzrokową, usprawniać techniki czytania i pisania oraz rozwijać umiejętności grafomotoryczne?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe