Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Stowarzyszenie prowadzi niepubliczną szkołę podstawową. Z dniem 1 września 2017 zgodnie z reformą dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa stanie się ośmioletnią szkołą podstawową. Kto powinien przekształcić w ośmioletnią szkołę? Gmina czy stowarzyszenie, podejmując stosowną uchwałę?
Przekształcenie szkoły podstawowej sześcioletniej w ośmioletnią następuje z mocy prawa z dniem 1 września 2017 r. bez podejmowania uchwały o tym przekształceniu przez organ prowadzący szkołę, ani organ prowadzący ewidencję szkół niepublicznych (art. 117 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60). Stowarzyszenie jako organ prowadzący powinno jedynie na podstawie art. 125 ust. 1 PWuPO do dnia 30 czerwca 2017 r. złożyć w gminnej ewidencji dokumenty: wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w niepublicznej ośmioletniej szkole podstawowej, zawierający imiona i nazwiska nauczycieli oraz informację o ich kwalifikacjach; statut niepublicznej ośmioletniej szkoły podstawowej, dostosowany do przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59; zobowiązanie do przestrzegania wymagań dla szkół niepublicznych z uprawnieniami szkoły publicznej, określonych w art. 14 ust. 3 PO; informację o miejscu prowadzenia szkoły; zobowiązanie do zapewnienia warunków lokalowych umożliwiających prowadzenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz realizację innych zadań statutowych; zobowiązanie do zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel może zostać zatrudniony w szkole podstawowej na stanowisku wychowawca świetlicy od 2 października 2023 r.? Posiada wykształcenie: stosunki międzynarodowe w specjalności gospodarka światowa i biznes międzynarodowy (licencjat), zarządzanie w specjalności psychologia w zarządzaniu (magister), doradztwo zawodowe i edukacyjne (studia podyplomowe). Jeżeli chodzi o przygotowanie pedagogiczne nauczyciel jest w trakcie studiów podyplomowych na kierunku „przygotowanie pedagogiczne dla nauczycieli przedmiotów lub zajęć prowadzonych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej”. Czy może rozpocząć przygotowanie do zawodu nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam uczennicę z upośledzeniem w stopniu głębokim spełniającą obowiązek szkolny na podstawie porozumienia. Uczennica uczęszcza do ośrodka rehabilitacyjno-wychowawczego, ale klasyfikowaniu i promowaniu podlega w naszej szkole. Otrzymujemy wszystkie informacje i oceny osiągnięć i na tej podstawie klasyfikujemy. W zeszłym roku miała wydłużony eta na końcu klasy III. Teraz jest w klasie IV i wychowawcy ośrodka i rodzice chcą ją pozostawić w klasie IV. Na jakiej podstawie mogę to zrobić? Ta uczennica ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną (niepełnosprawność intelektualna i ruchowa).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgłosiła się do nas, do klasy 1 liceum ogólnokształcącego dla dorosłych uczennica, która przez ostatnie 10 lat mieszkała we Włoszech. Ma skończona podstawówkę w Polsce i gimnazjum we Włoszech. W związku z tym nie ma oceny z języka polskiego. Czy musi nadrabiać różnice programowe i konieczne jest przyznanie jej dodatkowych godzin języka polskiego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach godziny z wychowania do życia w rodzinie tematy lekcji wpisuje się do dzienników lekcyjnych czy zakłada się dziennik zajęć pozalekcyjnych? Czy dodatkowa godzina z KN 42 ma być zrealizowana w danym tygodniu jeżeli wypada święto państwowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację prowadzić monitorując podstawę programową?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe