Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W chwili obecnej sekretarz szkoły zatrudniony jest na 3/4 etatu. Szkoła liczy 296 uczniów, 34 nauczycieli i 5 pracowników obsługi. Czy jest podstawa prawna regulująca czas pracy i jakie warunki trzeba spełnić, aby zatrudnić sekretarza w wymiarze pełnego etatu?
Obowiązujące przepisy, w tym ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082) nie regulują zagadnienia, ilu uczniów należy przyjąć do szkoły, aby zatrudnić sekretarza na pełny etat.
Z kolei na podstawie art. 68 ust. 5 pkt 1 ustawy dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole lub placówce nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami, w tym w szczególności decyduje w sprawach zatrudniania pracowników szkoły. W związku z tym decyzję o wymiarze etatu sekretarza szkoły i szczegółowym zakresie jego obowiązków podejmuje dyrektor, który może uznać że zgodnie z potrzebami danej szkoły sekretarz szkoły powinien wykonywać zadania w pełnym wymiarze czasu pracy.
Natomiast środkami finansowymi na wynagrodzenia pracowników dyrektor może dysponować zgodnie z planem finansowym. Pośrednio zgodę organu prowadzącego na zatrudnienie sekretarza szkoły w pełnym wymiarze dyrektor powinien uzyskać przez wykazanie obsadzenia tego stanowiska w arkuszu organizacji, który zatwierdzi organ prowadzący – § 17 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Wysłałem zapytanie dotyczące zatrudnienia nauczyciela, który ukończył prawo studia 5 letnie, mgr i zgłosił chęć uczenia wos w gimnazjum. Powołałem się tam na stare przepisy rozporządzenia z 2009 r. Wg mnie najnowsze przepisy nie dają możliwości uczenia wos w/w nauczycielowi, gdyż wg mnie zakres wiedzy i umiejętności nie obejmują treści nauczanego przedmiotu - jak mówi par. 3 pkt. 1 ust. 2 Rozporządzenia MEN z z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli. Proszę również o odpowiedź jaką formę powinna mieć odpowiedź dyrektora nauczycielowi, który zwrócił się pismem w tej sprawie. Z góry dziękuję i przepraszam za pomyłkę.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Do kiedy w roku szkolnym 2018/2019 należy wręczyć pracownikowi ograniczenie wymiaru zatrudnienia, wypowiedzenie z pracy oraz wypowiedzenie z art. 20 KN? Jakie są terminy i procedury, aby te dokumenty były wręczone pracownikowi skutecznie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa? Proszę o podanie podstawy prawnej. Czy obowiązują jeszcze przepisy przejściowe?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi, który raz lub dwa razy w roku oddaje krew, należy się wolny i płatny dzień? Czy przysługują w tym przypadku uprawnienia jak dla Honorowych Dawców Krwi?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik jest zatrudniony w szkole na etacie konserwatora. Po zabiegu operacyjnym przebywał na długim zwolnieniu lekarskim (sprawy nowotworowe) i złożył dokumentacje na zasiłek rehabilitacyjny. Komisja lekarska z uwagi na stan zdrowia orzekła, że przysługuje tylko renta inwalidzka. Na dzień 21 października 2014r. (ostatni dzień zwolnienia lekarskiego) pracownik posiada staż pracy 29 0 miesięcy, 12 dni. Proszę o odpowiedź; Czy pracownikowi należy się odprawa 6 miesięczna? Czy pracownikowi należy się odprawa jubileuszowa za 30 lat pracy? Czy pracownikowi należy wypłacić ekwiwalent za 10 miesięcy 2014r. urlopu wypoczynkowego, którego nie wykorzystał? Jeśli powyższe należy wyrównać (odprawa 6 miesięcy, jubileusz 30 lat pracy, ekwiwalent za urlop)to z jaką datą dyrektor podpisuje świadectwo pracy i inne świadczenia przysługujące (Na 27.10.2014r. pracownik nie przedstawił żadnych dokumentów potwierdzających otrzymanie renty itd.).
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy pracownik obsługi, który bierze odbiór za 6 stycznia musi odebrać dzień wolny w styczniu, czy może później? Czy pisze podanie o urlop, czy o odbiór dnia?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe