Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jakiej kolejności wpisujemy przedmioty w arkuszu ocen w technikum i zasadniczej szkole zawodowej?-przedmioty w zakresie rozszerzonym i przedmiot uzupełniający są wpisywane w planach nauczania w różnej kolejności.
Przepisy oświatowe nie precyzują sprawy kolejności wpisywania przedmiotów w arkusze ocen. Jednakże biorąc pod uwagę, że:
1. zgodnie z § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U z 2014 r., poz. 893 ze zmianami), świadectwa szkolne wydaje się na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania prowadzonej przez szkołę, a arkusz ocen jest podstawowym dokumentem potwierdzającym przebieg nauczania danego ucznia w szkole, oraz
2. przepis pkt 7 załącznika nr 1 do ww. rozporządzenia stanowi, iż w części świadectwa przeznaczonej na wpisanie obowiązkowych zajęć edukacyjnych należy wpisać obowiązkowe zajęcia edukacyjne zgodnie z kolejnością przyjętą w ramowym planie nauczania dla danego typu szkoły,
należy przyjąć rozwiązanie logiczne i wygodne zarazem. Proponuję wpisać przedmioty do arkusza ocen analogicznie jak na świadectwie szkolnym tzn. w kolejności przyjętej w ramowym planie nauczania dla danego typu szkoły, co znacznie ułatwi wypisywanie świadectw szkolnych i pozwoli uniknąć ewentualnych pomyłek.
Kwestię zajęć edukacyjnych realizowanych w zakresie rozszerzonym rozstrzyga pkt 11a ww. załącznika do rozporządzenia, który jednoznacznie wskazuje, że w arkuszu ocen obok nazwy obowiązkowych zajęć edukacyjnych realizowanych w zakresie rozszerzonym zamieszcza się adnotację „(zakres rozszerzony)”.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dotyczy realizacji nowej pp w klasie I. W jaki sposób nauczyciel powinien rozpisywać realizację wyodrębnionych edukacji w kl.1 w przypadku ucznia nauczanego indywidualnie (bez możliwości uczestniczenia w zajęciach na terenie szkoły). Uczeń realizuje treści nowej pp w wymiarze jedynie 6 godz. tygodniowo. Jak więc rozliczyć pp zgodnie z siatką godzin w przypadku j. angielskiego, ed. muzycznej, informatycznej, wf itd (Rozporządzenie określa minimalna liczbę godzin koniecznych do realizacji w 3 letnim okresie nauki) Dziecko z pewnością objęte zostanie naucz. indywid. przez kolejne lata edukacji. Pozdrawiam
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak postąpić z nauczycielem, który po hospitacji lekcji pomimo stwierdzonych błędów w prowadzeniu zajęć nie przyjmuje zaleceń pohospitacyjnych nie podpisuje karty, lekceważy i ignoruje dyrektora.
- Przepis mówi:
Na wniosek ucznia nieklasyfikowanego z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności lub na wniosek jego rodziców (prawnych opiekunów) rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny"
Prosze o interpretację nieusprawiedliwionej nieobecności
- czy uczeń musi mieć conajmniej 51% godzin nieusprawiedliwionych w stosunku do 49% usprawiedliwionych, zeby zastosować ten przepis?
Czy też może mieć przewagę godzin nieusprawiedliwionych np.36% do 14% usprawiedliwionych a 50% uczeszczał na zajęcia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Do klasy w gimnazjum specjalnym uczęszcza dwoje uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Zgodnie z Rozporządzeniem na oddział przypada 12 godzin rewalidacji. Czy to oznacza, że każdy z uczniów może mieć po 6h rewalidacji w tygodniu. Czy rewalidacja może być prowadzona w formie dogoterapii,felinoterapii, muzykoterapii,integracji, jeśli nauczyciel nie posiada kwalifikacji do danej niepełnosprawności, ale ma dyplomy lub certyfikaty potwierdzające możliwość prowadzenia tego typu zajęć specjalistycznych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać arkusz obserwacji sposobu wykorzystywania godzin "karcianych"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Prawo oświatowe Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe